Premierowe odcinki 15. serii „Ojca Mateusza” emitowane były w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, w okresie od 3 marca do 2 czerwca br. W analizowanym okresie serial oglądało średnio 4,06 mln widzów. Przełożyło się to na 26,78 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 16,49 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością cieszył się trzeci odcinek serialu. Zgromadził on przed telewizorami 4,63 mln oglądających.

Trzy topowe odcinki
Względem analogicznego okresem ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” spadła o 340 tys. osób. Wówczas 13. edycja produkcji średnio przyciągała przed ekrany 4,40 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 28,55 proc. oraz 18,08 proc. udziału.
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, nadający wówczas gł. „Nasz nowy dom” oraz „Przyjaciółki”, co przełożyło się na 12,76 proc. udziału. Dalej uplasowały się: TVN (końcówka „Na Wspólnej” i „Singielka”; 10,16 proc.) oraz TVP2 (filmy fabularne; 5,31 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej pierwszy był Polsat, a dalej uplasowały się: Jedynka, TVN i Dwójka.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu
Wpływy reklamowe wokół „Ojca Mateusza 15” wyniosły 9,65 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##











