Dziesiąty sezon „Ojca Mateusza” na antenie TVP1 oglądać można w czwartki o godz. 20.30, począwszy od 5 września br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że jego pierwsze trzy odcinki obejrzało średnio 4,52 mln widzów przy udziale wynoszącym 30,56 proc. wśród wszystkich widzów oraz 21,84 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku „Ojciec Mateusz” stracił około 600 tys. widzów. Wówczas trzy pierwsze odcinki ósmej edycji produkcji przyciągnęły przed ekrany 5,1 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 33,3 proc. oraz 25,7 proc. udziału.
W czasie nadawania serialu Jedynka jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu z udziałem na poziomie 15,44 proc. znajduje się kanał TVN, nadający wtedy seriale „Na Wspólnej” i „W11 - Wydział Śledczy”. Dalej plasują się: Polsat (10,26 proc.; „Zdrady” i „Hotel 52”) oraz TVP2 (5,79 proc.; filmy fabularne).

Taka sama kolejność stacji jest wśród widzów w grupie komercyjnej, ale tutaj przewaga TVP1 nad pozostałymi konkurentami jest już mniejsza.











