Narzędzie ekonometryczne AdEffect, którewprowadza właśnie dom mediowy Omnicom Media Group,służy do porównywania planów telewizyjnych kampanii reklamowych woparciu o czynniki wpływające na ich wyniki świadomościowe uwidzów. Dzięki systemowi można przeliczać przewidywane przyrostyświadomości marki i reklamy w zależności od zdefiniowanychparametrów akcji oraz rekomendować optymalne rozwiązania, m.in. wzakresie intensywności działań, wsparcia w innych mediach, udziałuprime time'u i pozycji premiowanych.
Narzędzie AdEffect opracowano na podstawieprzeprowadzonych przez OMG Metrics testów, w którychzbadano ponad 20 czynników potencjalnie warunkujących odbiórkampanii telewizyjnych, m.in. wielkość i długość działań, dobórstacji, aktywność konkurencji, mix mediów i różnorodne aspektykreacji spotu. Stworzony system wykorzystuje pochodzące zwieloletniego monitoringu dane trackingowe na temat świadomościmarek i reklam. Dzięki temu AdEffect opisuje w sposób ilościowyuniwersalne prawidłowości stwierdzone dla większości z badanych 714brandów i 70 kategorii produktowych. Z narzędzia będą korzystaćplannerzy Optimum Media OMD, Macroscope OMD, PHD i Easymedia.












