Omnicom wprowadza system dobierający odpowiednie filmy na YouTube do reklam marek

Koncern reklamowy Omnicom uruchomił własny system oceniający na YouTube publikowane tam treści i dobierający je do reklam swoich klientów. To odpowiedź na zjawisko pojawiania się reklam marek obok filmów propagujących ekstremizm.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Kłopoty związane z reklamami zamieszczanymi przy filmach promujących mowę nienawiści czy rasizm pojawiły się w marcu br. wywołując bojkot największych reklamodawców w Wielkiej Brytanii.

Wkrótce fala protestu ze strony marek zaczęła zataczać coraz szersze kręgi - coraz więcej reklamodawców zawiesiło swoją reklamową obecność na YT by uniknąć kojarzenia ich z kontrowersyjnymi treściami. W odpowiedzi YouTube obiecał szybką poprawę systemu kontroli filmów publikowanych w serwisie.

Teraz w sukurs zmianom zapowiadanym przez YT idzie reklamowy holding Omnicom Media Group. Poinformował on o wprowadzeniu własnego, zbudowanego od podstaw systemu ułatwiającego dobranie reklam klientów do odpowiednich, nie budzących oporu klipów wideo.

Omnicom Media Group, który w swoim portfolio ma takie marki jak AT&T, Pepsi czy Procter & Gamble zapewnia, że opracowany system oparty na sztucznej inteligencji codziennie dokonuje oceny setek tysięcy filmów opublikowanych na YouTube i dodaje do wewnętrznej „białej listy” tylko te treści, które uzna za odpowiednie dla reklamodawców. Następnie materiały reklamowe są publikowane jedynie przy tych wyselekcjonowanych filmach.

W rozmowie z serwisem AdAge Jon Anselmo, chief digital officer Omnicom zapewnia, że nowy system będzie bardzo skuteczny w unikaniu wpadek polegających na zamieszczaniu reklam klientów koncernu w towarzystwie kontrowersyjnych materiałów wideo. Według Anselmo platforma oparta na AI stale się uczy i staje się coraz bardziej precyzyjna w odsiewaniu odpowiednich treści od tych budzących wątpliwości.

Podobny cel ma niedawne porozumienia zawarte przez koncern WPP oraz firmę technologiczną Open Slate. W ramach współpracy Open Slate przeszukuje za pomocą swojego systemu miliony treści na YouTube i wyznacza grupę ok. 850 tys. kanałów, których zawartość jest odpowiednia dla reklamodawców należących do portfolio WPP.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele