Onet i RASP przed Allegro i GG. Tracą Google i Facebook. Rekord TVN (Megapanel z września)

We wrześniu br. mniej polskich internautów niż miesiąc wcześniej odwiedziło strony Google, Facebooka i YouTube. Straciły również witryny Allegro i GG, które zostały wyprzedzone przez strony Onetu i RASP. Rekordowy wynik zanotowała Grupa TVN.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony Google we wrześniu br. zanotowały 20,32 mln polskich użytkowników, o 147,3 tys. mniej niż miesiąc wcześniej, Facebook - 17,03 mln, o 124,1 tys. mniej, a YouTube - 15,71 mln, o 383,2 tys. mniej - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius. Przy czym w skali roku wszystkie serwisy osiągnęły duże wzrosty: witryny Google - 1,33 mln użytkowników, Facebook - 1,55 mln, a YouTube - 1,07 mln.

Strony Onetu i RASP zyskały w skali miesiąca 85 tys. odwiedzających, a w skali roku - 472 tys. i awansowały na czwarte miejsce. Wyprzedziły witryny Allegro i GG, które przez miesiąc straciły 385,2 tys. użytkowników, a przez rok - 834 tys.

Z kolei strony internetowe należące do TVN odwiedziło we wrześniu br. prawie 6,12 mln realnych użytkowników przy rekordowym do tej pory zasięgu na poziomie 28,13 proc. Najlepszy wynik w swojej historii odnotował także należący do TVN serwis VOD  - Player.pl, który miał 2,34 mln realnych użytkowników, co dało zasięg 10,7 proc.

grafika

Onet i RASP oraz Allegro i GG są liderami wśród polskich serwisów objętych audytem site-centric. Grupa Wirtualna Polska zanotowała w skali miesiąca minimalny wzrost, Grupa Gazeta.pl straciła 234,6 tys. użytkowników, a Grupa Interia - 100,1 tys.

Strony Muratora i Time’u zyskały miesiąc do miesiąca 370,1 tys. odwiedzających, a witryny TVN - 1,09 mln. Natomiast Filmweb stracił 422,6 tys. użytkowników, a Cda.pl - 605,6 tys.

grafika

Google.pl zanotowało 277,4 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a Google.com - 171,3 tys., za to w skali roku zyskały odpowiednio 1,44 mln i 759 tys. Facebook i YouTube zanotowały takie zmiany jak opisywane powyżej.

Onet.pl zyskał 146,6 tys. odwiedzających w skali miesiąca i 573,8 tys. w skali roku.Allegro.pl zanotowało 210,5 tys. użytkowników mniej niż w sierpniu br. i 300,5 tys. więcej niż we wrześniu ub.r., natomiast WP.pl - 24,8 tys. i 149,5 tys. więcej

grafika

Na drugiej podstronie dane dotyczące liczby odsłon i wyniki aplikacji

Strony Allegro i GG zanotowały o 143,5 mln odsłon krajowych mniej niż miesiąc wcześniej, witryny Grupy Wirtualna Polska - o 110 mln mniej, a serwisy Onetu i RASP - aż o 530,9 mln więcej. W przypadku Onetu i RASP zmiana procentowa to wzrost o 19,8 proc. Wszystkie te strony korzystają z nowej definicji odsłony w Megapanelu, wprowadzonej w połowie br. (więcej na ten temat).

Serwisy Onetu osiągnęły wzrost aż o 38,1 proc, natomiast Filmweb.pl, Gry.pl i Cda.pl spadki o 20,9, 22 i 21,7 proc.

grafika

Czołowe aplikacje zanotowały znaczące spadki odwiedzalności. Windows Media Player miał o 122,5 tys. uruchomionych aplikacji mniej niż miesiąc wcześniej i o 643,9 tys. mniej niż rok wcześniej, Skype - o 500,4 tys. i 310,5 tys. mniej, natomiast GG - 358,2 tys. i 2,23 mln mniej (spadki GG analizowaliśmy niedawno - przeczytaj ten tekst).

grafika

Liczebność próby: N=11 370. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele