Strony Google we wrześniu br. zanotowały 20,32 mln polskich użytkowników, o 147,3 tys. mniej niż miesiąc wcześniej, Facebook - 17,03 mln, o 124,1 tys. mniej, a YouTube - 15,71 mln, o 383,2 tys. mniej - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius. Przy czym w skali roku wszystkie serwisy osiągnęły duże wzrosty: witryny Google - 1,33 mln użytkowników, Facebook - 1,55 mln, a YouTube - 1,07 mln.
Strony Onetu i RASP zyskały w skali miesiąca 85 tys. odwiedzających, a w skali roku - 472 tys. i awansowały na czwarte miejsce. Wyprzedziły witryny Allegro i GG, które przez miesiąc straciły 385,2 tys. użytkowników, a przez rok - 834 tys.
Z kolei strony internetowe należące do TVN odwiedziło we wrześniu br. prawie 6,12 mln realnych użytkowników przy rekordowym do tej pory zasięgu na poziomie 28,13 proc. Najlepszy wynik w swojej historii odnotował także należący do TVN serwis VOD - Player.pl, który miał 2,34 mln realnych użytkowników, co dało zasięg 10,7 proc.

Onet i RASP oraz Allegro i GG są liderami wśród polskich serwisów objętych audytem site-centric. Grupa Wirtualna Polska zanotowała w skali miesiąca minimalny wzrost, Grupa Gazeta.pl straciła 234,6 tys. użytkowników, a Grupa Interia - 100,1 tys.
Strony Muratora i Time’u zyskały miesiąc do miesiąca 370,1 tys. odwiedzających, a witryny TVN - 1,09 mln. Natomiast Filmweb stracił 422,6 tys. użytkowników, a Cda.pl - 605,6 tys.

Google.pl zanotowało 277,4 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a Google.com - 171,3 tys., za to w skali roku zyskały odpowiednio 1,44 mln i 759 tys. Facebook i YouTube zanotowały takie zmiany jak opisywane powyżej.
Onet.pl zyskał 146,6 tys. odwiedzających w skali miesiąca i 573,8 tys. w skali roku.Allegro.pl zanotowało 210,5 tys. użytkowników mniej niż w sierpniu br. i 300,5 tys. więcej niż we wrześniu ub.r., natomiast WP.pl - 24,8 tys. i 149,5 tys. więcej

Na drugiej podstronie dane dotyczące liczby odsłon i wyniki aplikacji
Strony Allegro i GG zanotowały o 143,5 mln odsłon krajowych mniej niż miesiąc wcześniej, witryny Grupy Wirtualna Polska - o 110 mln mniej, a serwisy Onetu i RASP - aż o 530,9 mln więcej. W przypadku Onetu i RASP zmiana procentowa to wzrost o 19,8 proc. Wszystkie te strony korzystają z nowej definicji odsłony w Megapanelu, wprowadzonej w połowie br. (więcej na ten temat).

Serwisy Onetu osiągnęły wzrost aż o 38,1 proc, natomiast Filmweb.pl, Gry.pl i Cda.pl spadki o 20,9, 22 i 21,7 proc.
Czołowe aplikacje zanotowały znaczące spadki odwiedzalności. Windows Media Player miał o 122,5 tys. uruchomionych aplikacji mniej niż miesiąc wcześniej i o 643,9 tys. mniej niż rok wcześniej, Skype - o 500,4 tys. i 310,5 tys. mniej, natomiast GG - 358,2 tys. i 2,23 mln mniej (spadki GG analizowaliśmy niedawno - przeczytaj ten tekst).

Liczebność próby: N=11 370. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.











