W listopadzie ub.r. sekcję informacyjną Onetu (zawierająca głównie wiadomości i publicystykę o bieżących wydarzeniach politycznych i społecznych) odwiedziło 6,74 mln internautów (real users), którzy wykonali w niej 268,2 mln odsłon krajowych (w tym 51,8 mln mobilnych), a każdy korzystał z niej przez 58 minut i 40 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wirtualna-polska-wylaczyla-maskowanie-w-google-onetowi-wytyka-hipokryzje-i-manipulacje ##
Analogiczna sekcja WP.pl zanotowała 6,2 mln użytkowników, 173,6 mln odsłon krajowych i 37:20 minuty przypadające na przeciętnego odwiedzającego. Z kolei taka sekcja na Gazeta.pl miała 4,45 mln użytkowników, 164,1 mln odsłon krajowych i średnio 35:01 minuty na każdego odwiedzającego, a na Interii - 2,62 mln użytkowników, 55 mln odsłon i 23:55 minuty na odwiedzającego.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-pl-bez-2-mln-uzytkownikow-traci-wzgledem-interii-fakt-pl-i-tvn24-pl-przed-o2-pl-top-10-portali ##
Warto zaznaczyć, że o ile wszystkie analizowane sekcje obejmują informacje ogólnopolskie, prognozę pogody i - z wyjątkiem Interii - program telewizyjny (szczegółowo analizujemy to na drugiej podstronie), o tyle różnią się pod względem pozostałych zasobów treści. Na Gazeta.pl dużą część ruchu w sekcji informacyjnej zapewniają serwisy lokalne, prowadzone przez redakcje regionalnych dodatków „Gazety Wyborczej”, jednak działające w domenie gazeta.pl, a nie wyborcza.pl. Z kolei na Interii do sekcji informacyjnej został włączony serwis Nowahistoria.interia.pl, uruchomiony jesienią 2013 roku (więcej o nim).
W skali roku sekcje informacyjne czołowych portali zanotowały w większości wzrosty odwiedzalności. Dział Onetu zyskał 316,1 tys. użytkowników i 16,87 mln odsłon krajowych (to 4,9 i 6,7 proc. w górę), a średni czas korzystania przez każdego odwiedzającego wydłużył się o 6:48 minuty (czyli o 13,1 proc.). Natomiast sekcja WP.pl przy 110,4 tys. użytkowników więcej (1,8 proc. w górę) zanotowała o 9,64 mln odsłon krajowych mniej (5,3 proc. w dół) i 9:39 minuty na przeciętnego użytkownika więcej (34,8 proc. w górę).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-listopadzie-2014-roku ##
W przypadku Gazeta.pl liczba użytkowników zmalała o 934 tys. (czyli o 17,3 proc.), co wynika m.in. z zakończenia we wrześniu ub.r. przez portal współpracy z należącym do Microsoftu serwisem MSN (więcej o tym). Za to liczba odsłon krajowych wzrosła o 24,49 mln (czyli o 17,5 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego - o 8:40 minuty (czyli o 32,9 proc.).
Sekcja informacyjna Interii zyskała w skali roku 126,2 tys. użytkowników i 11,73 mln odsłon krajowych (to 5 i 27,1 proc. w górę), a przeciętny czas przypadający na każdego użytkownika wydłużył się o 5:15 minuty (czyli o 28,1 proc.).
Onetowi sekcja informacyjna zapewniła w listopadzie ub.r. 49,3 proc. wszystkich użytkowników i 10 proc. odsłon krajowych, a WP.pl - 54,8 proc. użytkowników i 7 proc. odsłon. W przypadku Gazeta.pl ten udział był zdecydowanie największy - 56,4 proc. użytkowników i 44,9 proc. odsłon, natomiast w przypadku Interii wyniósł 35,9 proc. użytkowników i 7,7 proc. odsłon.

Oczywiście te wskaźniki wynikają ze strategii wydawniczej portali oraz popularności ich innych działów i usług. Przykładowo Gazeta.pl sekcję sportową wydzieliła jako osobny serwis Sport.pl, podobnie jak wiele treści lifestyle’owych (np. w serwisach Deser.pl, Ugotuj.to, Moto.pl, eDziecko.pl czy Lula.pl). Ponadto zdecydowanie mniej popularna niż w przypadku pozostałych czołowych portalach jest na niej poczta mailowa (zobacz szczegółowe dane).
Na drugiej podstronie szczegółowe statystyki sekcji informacyjnych Onet, WP.pl, Gazeta.pl i Interii

W sekcji informacyjnej Onetu treści oznaczone jako wiadomości zapewniły w listopadzie ub.r. 95 proc. ruchu - dokładnie 95,3 proc. użytkowników i 94,7 proc. odsłon krajowych. 1,53 mln internautów przeglądało na portalu prognozę pogody, a 194,8 tys. - program telewizyjny, który przyciągał odwiedzających zdecydowanie najdłużej - średnio na dwie godziny i 57:53 minuty.
Dodajmy, że od października na portalu pojawia się więcej komentarzy publicystycznych, w ramach projektu Onet Autorzy (przeczytaj o nim więcej).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wsrod-serwisow-regionalnych-przewazaja-tytuly-prasowe-i-sekcje-portali-liderami-lokalny-onet-i-trojmiasto-pl-top-15 ##
Nieuwzględnione w poniższej tabelce działy rozmowy, katalog i dodatki specjalne zanotowały minimalną odwiedzalność.
Na WP.pl pogoda i program TV są popularniejsze niż na Onecie - w listopadzie ub.r. ten pierwszy dział zanotował prawie 2 mln użytkowników i 16,8 mln odsłon krajowych, a drugi - 1,4 mln użytkowników i 11,7 mln odsłon. Przy czym na najdłużej - średnio 37:10 minuty - każdego odwiedzającego przyciągały wiadomości.

Na Gazeta.pl wiadomości lokalne przeglądało w listopadzie więcej użytkowników niż te ogólnopolskie (3,1 mln wobec 2,8 mln), przy czym zanotowały one mniej odsłon i krótszy średni czas korzystania przez internautów.
Dodajmy, że sekcja z informacjami lokalnymi jest przygotowywana przez redakcje regionalnych dodatków „Gazety Wyborczej”, a tym samym od prawie roku objęta systemem płatnego dostępu pozwalającym w ciągu miesiąca przeczytać za darmo we wszystkich serwisach „GW” tylko 10 dłuższych tekstów (na koniec września ub.r. z płatnej oferty korzystało 21,2 tys. użytkowników - więcej na ten temat).
Na Interia.pl program TV nie jest przypisany do sekcji informacyjnej. Za to spory ruch wygenerowały w listopadzie działające w jej obrębie serwisy Nowahistoria.interia.pl (561 tys. użytkowników i 2,09 mln odsłon krajowych) oraz Dzikikraj.interia.pl (224,9 tys. użytkowników i 476,6 tys. odsłon).











