Onet i WP.pl liderami informacyjnymi wśród portali, w dół Gazeta.pl

Wśród portali horyzontalnych zdecydowanie najpopularniejsze sekcje z informacjami i publicystyką o tematyce społeczno-politycznej mają Onet.pl i WP.pl. Spadek użytkowników w skali zanotowała Gazeta.pl, przy czym na niej sekcja informacyjna zapewnia największą część ruchu.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

W listopadzie ub.r. sekcję informacyjną Onetu (zawierająca głównie wiadomości i publicystykę o bieżących wydarzeniach politycznych i społecznych) odwiedziło 6,74 mln internautów (real users), którzy wykonali w niej 268,2 mln odsłon krajowych (w tym 51,8 mln mobilnych), a każdy korzystał z niej przez 58 minut i 40 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wirtualna-polska-wylaczyla-maskowanie-w-google-onetowi-wytyka-hipokryzje-i-manipulacje ##

Analogiczna sekcja WP.pl zanotowała 6,2 mln użytkowników, 173,6 mln odsłon krajowych i 37:20 minuty przypadające na przeciętnego odwiedzającego. Z kolei taka sekcja na Gazeta.pl miała 4,45 mln użytkowników, 164,1 mln odsłon krajowych i średnio 35:01 minuty na każdego odwiedzającego, a na Interii - 2,62 mln użytkowników, 55 mln odsłon i 23:55 minuty na odwiedzającego.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-pl-bez-2-mln-uzytkownikow-traci-wzgledem-interii-fakt-pl-i-tvn24-pl-przed-o2-pl-top-10-portali ##

Warto zaznaczyć, że o ile wszystkie analizowane sekcje obejmują informacje ogólnopolskie, prognozę pogody i - z wyjątkiem Interii - program telewizyjny (szczegółowo analizujemy to na drugiej podstronie), o tyle różnią się pod względem pozostałych zasobów treści. Na Gazeta.pl dużą część ruchu w sekcji informacyjnej zapewniają serwisy lokalne, prowadzone przez redakcje regionalnych dodatków „Gazety Wyborczej”, jednak działające w domenie gazeta.pl, a nie wyborcza.pl. Z kolei na Interii do sekcji informacyjnej został włączony serwis Nowahistoria.interia.pl, uruchomiony jesienią 2013 roku (więcej o nim).

W skali roku sekcje informacyjne czołowych portali zanotowały w większości wzrosty odwiedzalności. Dział Onetu zyskał 316,1 tys. użytkowników i 16,87 mln odsłon krajowych (to 4,9 i 6,7 proc. w górę), a średni czas korzystania przez każdego odwiedzającego wydłużył się o 6:48 minuty (czyli o 13,1 proc.). Natomiast sekcja WP.pl przy 110,4 tys. użytkowników więcej (1,8 proc. w górę) zanotowała o 9,64 mln odsłon krajowych mniej (5,3 proc. w dół) i 9:39 minuty na przeciętnego użytkownika więcej (34,8 proc. w górę).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-listopadzie-2014-roku ##

W przypadku Gazeta.pl liczba użytkowników zmalała o 934 tys. (czyli o 17,3 proc.), co wynika m.in. z zakończenia we wrześniu ub.r. przez portal współpracy z należącym do Microsoftu serwisem MSN (więcej o tym). Za to liczba odsłon krajowych wzrosła o 24,49 mln (czyli o 17,5 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego - o 8:40 minuty (czyli o 32,9 proc.).

Sekcja informacyjna Interii zyskała w skali roku 126,2 tys. użytkowników i 11,73 mln odsłon krajowych (to 5 i 27,1 proc. w górę), a przeciętny czas przypadający na każdego użytkownika wydłużył się o 5:15 minuty (czyli o 28,1 proc.).

Onetowi sekcja informacyjna zapewniła w listopadzie ub.r. 49,3 proc. wszystkich użytkowników i 10 proc. odsłon krajowych, a WP.pl - 54,8 proc. użytkowników i 7 proc. odsłon. W przypadku Gazeta.pl ten udział był zdecydowanie największy - 56,4 proc. użytkowników i 44,9 proc. odsłon, natomiast w przypadku Interii wyniósł 35,9 proc. użytkowników i 7,7 proc. odsłon.

Oczywiście te wskaźniki wynikają ze strategii wydawniczej portali oraz popularności ich innych działów i usług. Przykładowo Gazeta.pl sekcję sportową wydzieliła jako osobny serwis Sport.pl, podobnie jak wiele treści lifestyle’owych (np. w serwisach Deser.pl, Ugotuj.to, Moto.pl, eDziecko.pl czy Lula.pl). Ponadto zdecydowanie mniej popularna niż w przypadku pozostałych czołowych portalach jest na niej poczta mailowa (zobacz szczegółowe dane).

grafika

Na drugiej podstronie szczegółowe statystyki sekcji informacyjnych Onet, WP.pl, Gazeta.pl i Interii

W sekcji informacyjnej Onetu treści oznaczone jako wiadomości zapewniły w listopadzie ub.r. 95 proc. ruchu - dokładnie 95,3 proc. użytkowników i 94,7 proc. odsłon krajowych. 1,53 mln internautów przeglądało na portalu prognozę pogody, a 194,8 tys. - program telewizyjny, który przyciągał odwiedzających zdecydowanie najdłużej - średnio na dwie godziny i 57:53 minuty.

Dodajmy, że od października na portalu pojawia się więcej komentarzy publicystycznych, w ramach projektu Onet Autorzy (przeczytaj o nim więcej).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wsrod-serwisow-regionalnych-przewazaja-tytuly-prasowe-i-sekcje-portali-liderami-lokalny-onet-i-trojmiasto-pl-top-15 ##

Nieuwzględnione w poniższej tabelce działy rozmowy, katalog i dodatki specjalne zanotowały minimalną odwiedzalność.

Na WP.pl pogoda i program TV są popularniejsze niż na Onecie - w listopadzie ub.r. ten pierwszy dział zanotował prawie 2 mln użytkowników i 16,8 mln odsłon krajowych, a drugi - 1,4 mln użytkowników i 11,7 mln odsłon. Przy czym na najdłużej - średnio 37:10 minuty - każdego odwiedzającego przyciągały wiadomości.

Na Gazeta.pl wiadomości lokalne przeglądało w listopadzie więcej użytkowników niż te ogólnopolskie (3,1 mln wobec 2,8 mln), przy czym zanotowały one mniej odsłon i krótszy średni czas korzystania przez internautów.

Dodajmy, że sekcja z informacjami lokalnymi jest przygotowywana przez redakcje regionalnych dodatków „Gazety Wyborczej”, a tym samym od prawie roku objęta systemem płatnego dostępu pozwalającym w ciągu miesiąca przeczytać za darmo we wszystkich serwisach „GW” tylko 10 dłuższych tekstów (na koniec września ub.r. z płatnej oferty korzystało 21,2 tys. użytkowników - więcej na ten temat).

Na Interia.pl program TV nie jest przypisany do sekcji informacyjnej. Za to spory ruch wygenerowały w listopadzie działające w jej obrębie serwisy Nowahistoria.interia.pl (561 tys. użytkowników i 2,09 mln odsłon krajowych) oraz Dzikikraj.interia.pl (224,9 tys. użytkowników i 476,6 tys. odsłon).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"