Onet na czele w newsach. Interia przed WP.pl, mocno w górę Polsat News

W kategorii informacyjno-publicystycznej liderem pod względem odwiedzalności jest Onet. Natomiast WP.pl po rezygnacji z audytu w Mediapanelu straciła drugą pozycję na rzecz Interii, zaś RMF24.pl wysunął się nad portal TVN24.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Onet na czele w newsach. Interia przed WP.pl, mocno w górę Polsat News

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Onet (Ringier Axel Springer Polska) w kategorii informacji i publicystyki (bez treści regionalnych i o pogodzie) przyciągnął 10,84 mln użytkowników, czyli 36,46 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 30 minut i 14 sekund.

Dwie kolejne witryny odwiedziło ponad 7 mln internautów. Na Interii (Grupa Polsat-Interia) część informacyjno-publicystyczna zanotowała 7,59 mln użytkowników, 25,53 proc. zasięgu oraz 21 minut i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) – 7,33 mln odwiedzających, 24,66 proc. zasięgu oraz 26 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania.

WP.pl do grudnia ub.r. miała miesięcznie w tej kategorii ok. 9–10 mln użytkowników, wyprzedzając Interię zwykle o ponad 2,5 mln. Serwisy i aplikacje Grupy Wirtulna Polska od stycznia w wielu kategoriach zanotowały duże spadki odwiedzalności, po tym jak wydawca w ramach Mediapanelu zrezygnował z audytu (obecnie jego wyniki są więc szacowane, a nie mierzone).

Portal Polsat News (Grupa Polsat-Interia) odwiedziło w lutym br. 6,8 mln internautów (co dało 22,87 proc. zasięgu), spędzając średnio po 7 minut i 36 sekund. Wyprzedził część informacyjno-publicystyczną serwisu TVN24 (który zanotował 6,17 mln użytkowników, 20,76 proc. zasięgu oraz równe 22 minuty przeciętnego czasu korzystania, a także analogiczne sekcje witryn stacji radiowych: RMF24 (6,21 mln odwiedzających, 20,89 proc. zasięgu oraz 7 minut i 8 sekund średniego czasu korzystania) oraz Radia ZET (5,66 mln użytkowników, 19,03 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 11 sekund średniego czasu).

Czołową dziesiątkę zajmują serwisy, które zanotowały po 4,5–5 mln użytkowników. Goniec (Iberion) odwiedziło 4,98 mln internautów (16,74 proc. zasięgu), spędzając średnio po 4 minuty i 8 sekund. Wprost.pl (PMPG Polskie Media) zanotował w kategorii informacyjno-publicystycznej 4,87 mln użytkowników, 16,38 proc. zasięgu oraz po 3 minuty i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) – 4,58 mln odwiedzających, 15,42 proc. zasięgu oraz 8 minut i 43 sekundy przeciętnego czasu.

grafika

W porównaniu do stycznia dział informacyjno-publicystyczny Onetu zyskał 24,5 tys. użytkowników (0,2 proc.) oraz minutę i 30 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (5,2 proc.).

W analogicznej sekcji na Interii ubyło 266 tys. internautów (3,4 proc.), a przeciętny czas korzystania wydłużył się o 4 sekundy (0,3 proc.), a w przypadku WP.pl nastąpił spadek o 283,8 tys. odwiedzających (3,7 proc.) oraz minutę i 9 sekund średniego czasu (4,2 proc.).

Za to portal Polsat News zyskał aż milion użytkowników (17,3 proc.) przy zmniejszeniu się średniego czasu spędzonego przez każdego o 29 sekund (6 proc.), dzięki czemu wyprzedził dwie witryny. Portal RMF24 też osiągnął wzrost, ale dużo słabszy: o 346 tys. odwiedzających (5,9 proc.) i 6 sekund przeciętnego czasu korzystania (1,4 proc.), zaś w sekcji informacyjno-publicystycznej TVN24.pl ubyło 445,2 tys. internautów (6,7 proc.), a średni czas wydłużył się o 3 sekundy (0,2 proc.).

Z kolei dział Fakt.pl z informacjami i publicystyką zanotował spadek o 694,5 tys. użytkowników (13,2 proc.) oraz minutę i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania (16,6 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska