Onet wyprzedził YouTube’a, Facebook z rekordem

W styczniu br. serwisy Onetu odwiedziło więcej polskich użytkowników niż YouTube’a. Natomiast Facebook zyskał ponad 500 tys. real users i wyprzedził strony Wirtualnej Polski i Orange.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w styczniu br. serwisy Google miały 100 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a YouTube - ponad 200 tys. mniej. Za to strony Onetu zyskały w skali miesiąca prawie 100 tys. real users, a witryny Wirtualnej Polski i Orange - 200 tys.

Jeszcze większy wzrost odwiedzalności - wynoszący ok. 535 tys. real users - zanotował Facebook. To jego rekordowy zasięg w Polsce. W styczniu ub.r. serwis odwiedziło 9,9 mln użytkowników z naszego kraju, więc w ciągu roku zyskał on ok. 2,8 mln real users. 

W dalszej części zestawienia najpopularniejszych portali Gazeta.pl zyskała w skali miesiąca 350 tys. użytkowników, a Interia.pl - ponad 250 tys. Za to serwisy Allegro.pl odwiedziło 150 tys. real users mniej, przez co zostały one wyprzedzone przez Interię.

Witryny Next Infor i Money.pl zyskały w porównaniu z grudniem po ok. 600 tys. użytkowników, strony Muratora - ok. 570 tys., a serwisy Polskapresse - ok. 470 tys.

Adres google.pl odwiedziło ponad 100 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, za to google.com - ok. 400 tys. więcej. Nieznaczne wzrosty odwiedzalności zanotowały domeny największych polskich portali: Onet.pl. NK.pl i WP.pl.

Chomikuj.pl i Demotywatory.pl zyskały po ok. 300 tys. real users. Z drugiej strony Ceneo.pl straciło w skali miesiąca ok. 550 tys. użytkowników, i to jeszcze przed przesunięciem w dół linków do tego serwisu - podobnie jak kilkudziesięciu innych stron, w tym porównywarek cenowych - przez Google (więcej na ten temat).

Na wszystkich najważniejszych portalach użytkownicy wykonali więcej odsłon niż w grudniu. Strony Allegro zanotowały ok. 450 mln odsłon więcej, witryny Onetu - ok. 200 mln więcej, a serwisy WP i Orange - prawie 300 mln więcej.

Przeciętny użytkownik stron Onetu spędził na nich ok. 50 minut więcej niż miesiąc wcześniej. W przypadku WP i Orange ten wzrost wyniósł ponad 40 minut, a w przypadku Allegro - ok. 30 minut. Na zdecydowanie najdłużej swoich użytkowników przyciągała strona z grą przeglądarkową plemiona.pl.

Gadu-Gadu zyskało w skali miesiąca ponad 50 tys. użytkowników. Natomiast Windows Media Player miał ich ok. 170 tys. więcej, dzięki czemu wyprzedził Skype’a, z którego skorzystało ok. 120 tys. użytkowników więcej. Za to spore spadki zasięgu zanotowały Winamp i ipla. 

* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 13 938. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"