Oferta reklamowa Onet.pl, która obowiązywać będzie od początkulutego, obejmuje cztery usługi: reklamy w serwisach treściowych,sprzedaż pakietową, reklamę targetowaną oraz reklamę na stroniegłównej. W nowym cenniku portal podzielił prowadzone przez siebieserwisy tematyczne na dwie grupy: Premium i Economy. Te pierwsze tonajpopularniejsze działy portalu, np. Wiadomości, Sport, Biznes, naktórych reklamy - również w pakietach - są droższe, natomiast tedrugie to mniej znane witryny, na których taniej można emitowaćtreści promocyjne. Najmniej trzeba natomiast zapłacić za kampanieprowadzone na losowo dobieranych stronach portalu, czyli nazasadzie ROS (run-on-site). - Wprowadzenie podziału serwisów naPremium i Economy ma ułatwić reklamodawcom dobór odpowiedniegokontekstu treściowego oraz umożliwić dotarcie do grup celowych naatrakcyjnych kosztowo warunkach - uzasadnia Marcin Skowroński,dyrektor ds. rozwoju i strategii w Grupie Onet.pl.

Portal wprowadza też usługę targetowania behawioralnegoprzekazów reklamowych, w której dostępne są zarówno predefiniowaneprofile oparte na sposobach korzystania z serwisów przezużytkowników, jak i możliwość tworzenia profili dostosowanych docelów poszczególnych kampanii. Z kolei na stronie głównej Onet.plmożna na jeden dzień wykupywać duże formaty z cappingiem(OnetImpact), a także cały szereg mniej eksponowanych przekazówgraficznych lub tekstowych.
Ogółem Onet obniża ceny reklam - również tych w formacie video -w serwisach tematycznych, natomiast podnosi opłatę za mailingpromocyjny, co uzasadnia rosnącym popytem na tę formęmarketingową.











