Opinia sprzedawcy ważniejsza niż reklama

55% Polaków kupując materiały budowlano-wykończeniowe kieruje sięopiniami pracowników sklepu - wynika z raportu przygotowanego napodstawie badań opinii publicznej zrealizowanych przez PBS DGA.Oprócz opinii sprzedawcy, cenimy też opinie wykonawców prac (37%wskazań) i - przede wszystkim - przyjaciół, znajomych (60%). Dlaporównania reklamy czy porady prezentowane w prasie bierzemy poduwagę prawie 5-krotnie rzadziej.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Ponad połowa Polaków, którzy planują przeprowadzanie jakiś robótremontowo-wykończeniowych przyznaje, że podczas zakupów produktówbudowlanych jednym z najważniejszych źródeł informacji są dla nichopinie sprzedawców. Nabywcy takich produktów cenią też opinieprzyjaciół i znajomych oraz wykonawców robót budowlanych.

"Kupując produkty remontowo-wykończeniowe klient, w większościwypadków nie dysponujący fachową wiedzą, do końca poszukuje rady" - komentuje Tomasz Turzyński z On Board PR - "Dlatego w tej branży,podobnie jak w kilku innych, kluczową rolę odgrywa rekomendacjasprzedawcy. To do niego należy ostatnie słowo - powinni o tympamiętać wszyscy producenci"

Raport wskazuje też skalę i przyczyny zainteresowania Polakówprowadzeniem prac remontowo-budowlanych. O pracach z tego zakresumyśli 50,6% dorosłych Polaków. Przyczyny to przede wszystkim chęćodświeżenia i odnowienia wnętrza (34,5%), chęć zwiększenia jegofunkcjonalności (30,6%) oraz chęć posiadania "ładnego" wnętrzadostosowanego do własnych oczekiwań estetycznych (24,9%). Potrzebanadążania za modą czy znudzenie wyglądem było wskazywane tylkoprzez nielicznych respondentów.

Większość Polaków (55%) jest zgodna co do tego, że marka ma dlanich znaczenie. Cześć (łącznie 32%) jest jednak innego zdania,sceptycznie podchodząc do markowości jako atutu.

"Wyniki badania pokazują, że znaczna cześć nabywców materiałówbudowlanych nie jest świadoma korzyści i różnic między produktami,które na innych rynkach komunikuje marka. W efekcie osoby te sągotowe zaakceptować nieznanych im producentów" - komentuje TomaszDziedzic z PBS DGA - "W przypadku tej kategorii jest to zrozumiałe,gdyż ocena jakości produktów wymaga eksperckiej wiedzy, dlategoważną rolę marki przejmują sprzedawcy oraz znajomi".

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online