Opinie klientów banków

47 procent Polaków jest zadowolonych z usług swojego banku - wynika z sondażu agencji badawczej Synovate.

k
k
Udostępnij artykuł:

Wyniki badania pokazały, że wśród respondentów zdecydowanie więcej było osób bardzo zadowolonych i zadowolonych - odpowiednio 24 proc. oraz 47 proc. niż osób zdecydowanie niezadowolonych i niezadowolonych (kolejno 2 proc. oraz 6 proc.).

Co piąty badany nie był w stanie określić swojego stopnia zadowolenia (odpowiedź „ani zadowolony, ani niezadowolony”).

Komentujący wyniki dr Piotr Birski, zajmujący się badaniami sektora finansowego w Synovate uważa, że banki stawiają obecnie nie tylko na atrakcyjne produkty, ale również na wysoką jakość obsługi, dlatego też coraz mniej klientów wyraża niezadowolenie z usług swojego banku. Uwagę zwraca jednak wysoki udział osób, które mają problem z określeniem stopnia zadowolenia z banku. Jest to kategoria klientów, którą banki powinny się szczególnie zainteresować – dodaje dr Birski.

Najwięcej zadowolonych odnotowano wśród osób podających mBank, jako swój główny bank 90 proc. Z kolei najmniejszy poziom zadowolenia zaobserwowano wśród klientów PKO BP - 64 proc. Istotną różnicę w poziomie zadowolenia z banku można zaobserwować patrząc na wiek respondentów. W przedziale wiekowym 18-24 zadowolenie z banku wykazuje 81 proc., w wieku 35 - 44 zadowolonych jest tylko 65 proc. respondentów.

Ponad połowa respondentów (53 proc.) w ciągu ostatnich 12 miesięcy poleciła bank swoim znajomym lub rodzinie, natomiast 44 proc. nie poleciło swego banku nikomu.

Wśród osób polecających bank swoim znajomym czy rodzinie zdecydowana większość  - 86 proc. jest bardzo zadowolona lub zadowolona z usług banku. Odsetek osób polecających mimo tego, że sami są niezadowoleni z usług banku wynosi 2 proc., a więc jest na granicy błędu statystycznego.

Wśród osób, które nie poleciły swojego banku - 54 proc. jest zadowolonych lub bardzo zadowolonych, natomiast 15 proc. stanowią osoby zdecydowanie niezadowolone lub niezadowolone.

Niektóre banki – jak zauważa dr Birski, dostrzegają rosnącą rolę marketingu szeptanego. Rozumieją doskonale, że jest to bardzo wiarygodny sposób dzielenia się informacją o produkcie czy usłudze pomiędzy konsumentami i chwalą się tym, że znaczna część ich klientów to osoby, którym znajomi polecili dany bank.

Respondenci zapytani czy zamierzają w najbliższej przyszłości zmienić swój bank byli prawie jednogłośni – 85 proc. odpowiedziało, że „nie”, 9 proc., że „tak” a 6 proc. nie potrafiło się określić.

Badanie przeprowadzono w marcu 2007, na reprezentatywnej próbie 1000 osób, metodą CATI (wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"