RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium. Wirtualnemedia.pl w top 15 mediów w Polsce

Na szczycie najbardziej opiniotwórczych mediów już drugi miesiąc z rzędu utrzymuje się RMF FM – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM). Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z a trzecią pozycję zajmuje Rzeczpospolita. W top 15 mediów w Polsce znalazł się portal Wirtualnemedia.pl.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium. Wirtualnemedia.pl w top 15 mediów w Polsce

Miejsce pierwsze w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów po raz kolejny zajmuje RMF FM z wynikiem ponad 1,7 tys. odwołań. W lutym polskie media najczęściej powoływały się na ujawnioną przez radio informację na temat skargi Komisji Europejskiej przeciwko Polsce do TSUE w związku z decyzją Trybunału Konstytucyjnego, który uznał postanowienia traktatów UE za niezgodne z Konstytucją RP i zakwestionował zasadę pierwszeństwa prawa UE nad krajowym. O wiadomości tej jako pierwsza poinformowała korespondentka RMF FM w Brukseli, Katarzyna Szymańska-Borginon.

Na drugiej pozycji, z awansem o dwa miejsca, znalazła się Wirtualna Polska wzmiankowana przez inne tytuły mediowe ponad 1,6 tys. razy. Podium zamyka “Rzeczpospolita” z liczbą blisko 1,5 tys. odwołań w innych mediach.  Wzrost o cztery oczka odnotował TVN24 z wynikiem 1,4 tys. cytowań. 15. miejsce w Polsce zajął portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Liderem opiniotwórczych tytułów prasowych niezmiennie pozostaje “Rzeczpospolita” – w lutym cytowana prawie 1,5 tys. razy. Z awansem o dwie pozycje i wynikiem 1,3 tys. wzmianek, na miejscu drugim jest “Super Express”. Podium zamyka “Gazeta Wyborcza”.

grafika

TVN24 najbardziej opiniotwórczą telewizją w kraju

Na miejsce pierwsze najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych powraca TVN24 z wynikiem prawie 1,5 tys. powołań w innych mediach. Druga pozycja także należy do stacji z grupy Warner Bros. Discovery - TVN, wzmiankowanej przez inne redakcje w kraju 1,1 tys. razy. Podium zamyka Polsat News, na który media powoływały się w lutym 836 razy.

grafika

RMF FM z wynikiem ponad 1,7 tys. odniesień w innych mediach stale utrzymuje się na szczycie najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych. Na drugim miejscu znajduje się Radio ZET wzmiankowane 1,4 tys. razy. Podium zamyka Program I Polskiego Radia z wynikiem 382 cytowań. Awans o dwie pozycje odnotowała regionalna rozgłośnia Radio Poznań, na której treści media powoływały się 105 razy.

grafika

Wirtualna Polska na szczycie portali internetowych
Pierwsze miejsce w rankingu portali internetowych utrzymuje Wirtualna Polska, do której informacji dziennikarze odwoływali się ponad 1,6 tys. razy. Kolejną pozycję zajmuje Onet z liczbą ponad 1,3 tys. cytowań. Podium zestawienia zamyka Interia wzmiankowana 1 tys. razy. Czwarte miejsce należało do portalu Wirtualnemedia.pl.

grafika

W lutowym rankingu tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajmuje “Sieci” (537 wzmianek), które awansowało w zestawieniu aż o siedem miejsc. Kolejne miejsce na podium należy do “Wprost”, do którego tym razem inne tytuły odnosiły się 373 razy. Na trzeciej pozycji jest “Viva” z liczbą 283 powołań w mediach, a następnie “Do Rzeczy”, które uzyskało 228 wzmianek. Top 5 zamyka “Newsweek” (z liczbą 212 cytowań).

grafika

“Forbes” z wynikiem 158 cytowań awansuje na pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników. W lutym tytuł prasowy opublikował chętnie cytowany przez media ranking 100 najbogatszych Polaków.

grafika

Money.pl liderem wśród mediów biznesowych

Na pierwsze miejsce w zestawieniu portali biznesowych awansuje Money.pl z liczbą 457 powołań. W ubiegłym miesiącu dziennikarze między innymi nagłośnili kryzys w branży mleczarskiej dotyczący spadku cen masła w sklepach spożywczych. Na drugiej i trzeciej pozycji znajdują się kolejno Business Insider (326) oraz Bankier (155).

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym utrzymuje się “Rzeczpospolita”. Kolejne miejsca stale zajmują “Dziennik Gazeta Prawna" i “Forbes”. 

Liderem opiniotwórczych mediów regionalnych za sprawą awansu o trzy pozycje zostaje “Gazeta Krakowska” z liczbą 107 cytowań w innych mediach. Drugie miejsce z wynikiem 105 wzmianek utrzymuje Radio Poznań, a podium zamyka Radio Wrocław z liczbą 85 odniesień w innych mediach.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 30 640 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 28 lutego 2023 roku. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"