50. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu pokazywany był na antenie TVP1 od 14 do 16 czerwca br. w TVP1 po godz. 20.00. Średnia widownia imprezy wyniosła 3,72 mln osób. Przełożyło się to na 36,57 proc. udziału w grupie 4+ i 27,99 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Tegoroczna edycja muzycznego widowiska cieszyła się zdecydowanie większą popularnością niż ubiegłoroczna, której oglądalność wyniosła 2,52 mln osób przy udziale na poziomie 23 proc. w grupie wszystkich widzów i 18,70 proc. w grupie komercyjnej. W 2012 roku impreza trwała jednak dwa dni, a nie trzy jak w tym roku (więcej na ten temat).

fot.TVP
Największą oglądalność podczas 50. festiwalu w Opolu miała pierwsza część wielkiej gali jubileuszowej, którą wyemitowano w niedzielę o 20.20. Śledziło ją aż 5,62 mln osób przy udziale wynoszącym 39,44 proc. w grupie 4+ i 28,75 proc. w 16-49. Druga część koncertu z okazji 50. lecia Opola, emitowana w godz. 23:27-1:24, zgromadziła natomiast 2,51 mln widzów, ale za to osiągnęła rekordowy udział w rynku, który w grupie 4+ wyniósł 47,45 proc.
Joanna Moro i Piotr Polk - fot. Jan Bogacz

Drugi najlepszy wynik oglądalności osiągnęły nadane w sobotę “Superjedynki”. Ich widownia uplasowała się na poziomie 4,16 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 35,10 proc. i 28,91 proc. “Superpermiery” obejrzało 4,05 mln widzów, “Kabareton” - 3,78 mln (I część) i 1,67 mln (II część, rozpoczęła się po północy), zaś “Superdebiuty z Marylą” zgromadziły 2,55 mln oglądających.
W czasie nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 była zdecydowanie bezkonkurencyjna. Drugie miejsce zajął Polsat, której udział wyniósł już tylko 8,75 proc. Dalej uplasowały się TVN (7,95 proc.) i TVP2 (4,81 proc.). Taka sama kolejność stacji była w grupie komercyjnej.
Cennikowe wpływy z reklam nadanych przed, między i po opolskich koncertach wyniosły 7,8 mln zł (dane bez rabatów).
50. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu miał wyższą widownię niż pokazywany przez Polsat tydzień wcześniej festiwal TOPtrendy 2013. Średnio oglądało go bowiem 2,3 mln widzów przy udziałach na rynku wynoszących odpowiednio 21,32 proc. i 22,87 proc. (dowiedz się więcej).











