W ten sposób społeczność Internautów coraz wyraźniej odróżnia się od grupy osób nie korzystających z sieci.
Wśród użytkowników globalnej sieci komputerowej przeważają ludzie młodzi, studenci lub uczniowie, a co za tym idzie również osoby niepracujące. Wśród Internautów jest czterokrotnie więcej osób w wieku 15-24 niż wśród osób nie surfujących po sieci oraz siedmiokrotnie więcej uczniów i studentów.
Poza osobami uczącymi się, znaczny odsetek w grupie Internautow stanowią również obywatele uprawiający wolne zawody. Jest ich aż siedmiokrotnie więcej, niż w przypadku grupy respondentów deklarujących nie korzystanie z sieci. Internauci mogą się też pochwalić trzykrotnie liczniejszym udziałem w swoim gronie pracowników umysłowych (17% w stosunku do 6%).
Analiza danych NetTrack potwierdza także, że wśród Internautów jest więcej osób, których dochody miesięczne netto mieszczą się w przedziale 1800 PLN +. Ponadto osoby korzystające z sieci czterokrotnie częściej, niż nie korzystające deklarują, że pieniędzy starcza im na wszystkie wydatki. Można powiedzieć, że Internauci mają bardziej optymistyczne zdanie na temat swojego położenia finansowo - materialnego.

Korzystajacy z Internetu2 565 przypadków (28,4% próby)Jak często korzystasz z internetu codziennie lub prawie codziennie49,70% kilka razy w tygodniu24,20% raz na tydzień13,50% kilka razy w miesiącu7,60% raz na miesiąc3,00% rzadziej niż raz na miesiąc2,00% trudno powiedzieć0,00%Gdzie korzystasz z internetu w domu62,50% w pracy23,90% w szkole / na uczelni22,10% u znajomych13,50% w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym12,40% w innym miejscu1,30%Którą stronę internetową odwiedziłeś w ciągu miesiąca? ONET (www.onet.pl)73,60% WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)62,20% GOOGLE (www.google.pl)53,20% INTERIA.PL (www.interia.pl)41,50% GADU-GADU (www.gadugadu.pl)40,30% ALLEGRO (www.allegro.pl)32,50% IDEA (www.idea.pl)18,50% PORTAL O2 (www.o2.pl)17,70% PORTAL GAZETA (www.gazeta.pl)16,70% ERA (www.era.pl)13,10%

Źródło: Net Track, Millward Brown SMG/KRC Okres: Styczeń 2005 : Marzec 2005 Grupa celowa: Korzystający z Internetu Próba: 2 565 przypadków











