Orange, Eska i Coca-Cola na czele polskich marek na Snapchacie. „Muszą uczyć się od twórców internetowych” (TOP20)

Najpopularniejszymi polskimi markami na Snapchacie są Orange, Eska TV, Coca-Cola i Yeah Bunny, przy czym mają dużo niższe zasięgi niż czołowi blogerzy i inni liderzy opinii - wynika za statystyk Hash.fm. - W obecnej fazie rozwoju Snapchata to twórcy internetowi nadają ton temu medium, to oni pokazują, jak zdobywać widzów. Marketerzy będą musieli się trochę poduczyć, jak tu działać - komentuje Konrad Traczyk, szef Hash.fm.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Orange, Eska i Coca-Cola na czele polskich marek na Snapchacie. „Muszą uczyć się od twórców internetowych” (TOP20)

Sieć reklamowa Hash.fm opracowała zestawienie najpopularniejszych polskich marek na Snapchacie w oparciu o statystyki liczby wyświetleń „My Story” (czyli w praktyce maksymalną liczbę widzów udostępnionego wideo) zebrane w ostatnich tygodniach. Na razie profile tylko 17 marek zebrały po więcej niż tysiąc wyświetleń.

Liderem jest Orange Polska z 20,1 tys. widzów, wyprzedający Eskę TV (14,6 tys.), Coca-Cola Polska (12,8 tys.) i markę odzieżową Yeah Bunny (12,7 tys.). W pierwszej dziesiątce znajdują się jeszcze trzy marki medialne (Radio Eska, Wiedza Bezużyteczna i TVP), dwie odzieżowe (PLNY i Sinsay) i jedna telekomunikacyjna (Play Polska). W całym zestawieniu przeważają te trzy kategorie tematyczne.

Dwa miesiące temu Hash.fm udostępnił ranking stu najpopularniejszych profili osobowych na Snapchacie, w którym prowadząca blogerka Maffashion miała 61,8 tys. widzów, a pozostałe osoby z pierwszej dziesiątki - od 26,4 tys. do 45,5 tys. (zobacz pełne zestawienie).

Z czego wynika przewaga popularności czołowych użytkowników nad markami? - W obecnej fazie rozwoju Snapchata to twórcy internetowi nadają mu ton, to oni pokazują, jak zdobywać widzów. Jest to najlepszym dowodem na świeżość i atrakcyjność Snapachata dla użytkowników smartfonów, że jego popularność jest tworzona oddolnie - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Konrad Traczyk, szef Hash.fm.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/snapchat-wedlug-polskich-marketerow-maly-zasieg-ale-duze-zaangazowanie-uzytkownikow-najlepszy-dla-marek-mlodziezowych ##

Traczyk zaznacza, że szybko rośnie zainteresowanie reklamodawców działaniami na Snapchacie. - Już wiemy, że decyzje polskich markterów, by inwestować w działania w aplikacji, są obecnie i będą podejmowane w najbliższych tygodniach. Będą oni musieli się trochę poduczyć, jak tu działać, bo o ile Snapchat kwalifikuje się w pewien sposób do kategorii serwisów społecznościowych, to bardzo różni się od Facebooka, Twittera czy Instagrama i wymaga trochę innych kompetencji - zaznacza menedżer.

Według badania Mobience w czerwcu br. ze Snapchata korzystało 6 proc. polskich użytkowników smartfonów i tabletów z Androidem, średnio przez 10:38 minuty dziennie (zobacz statystyki czołowych aplikacji społecznościowych).

Pełny ranking i informacje, jak zgłosić do niego nieuwzględnione jeszcze marki, można znaleźć na stronie Hash.fm.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"