Orange wprowadza Flex, ofertę w formie aplikacji. „Potencjalnie 12 milionów użytkowników”

Orange Polska wprowadził na rynek ofertę Orange Flex, ofertę w formie aplikacji mobilnej. Usługę można zamówić za pomocą smartfona, a następnie obsługiwać ją w całości z poziomu aplikacji. Orange proponuje 10 pakietów cenie od 31 do 80 zł, z każdego z  nich będzie można zrezygnować w dowolnym momencie. - Uważamy że takie rozwiązania jak Flex są przyszłością rynku. Oferta jest kierowana w dużym stopniu do grupy mobile natives, której liczebność ocenia się dzisiaj w Polsce na 12 milionów - zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Mariusz Gaca, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Orange wprowadza Flex, ofertę w formie aplikacji. „Potencjalnie 12 milionów użytkowników”
Jean-François Fallacher, szef Orange Polska, fot.: Orange Polska

Nową platformę o nazwie Orange Flex operator zaprezentował podczas konferencji w Warszawie. Zapowiadając ją Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska wyjaśnił, że Flex jest odpowiedzią na obecne zachowania i oczekiwania użytkowników, szczególnie tych dla których smartfon stał się przedmiotem codziennego użytku, a prostota i wygoda głównym wyznacznikiem przy wyborze konkretnych usług.

- Dziś wraz z Orange Flex wprowadzamy na rynek zupełnie nową ideę: w pełni cyfrowe doświadczenie, „operatora w aplikacji”, który umożliwia klientom dopasowanie ich planu komórkowego z poziomu smartfona, a potem łatwą zmianę pakietów zależnie od potrzeb, bez zobowiązań. To w pełni cyfrowy, współdziałający z eSIM i elastyczny sposób na korzystanie z usług mobilnych i rozrywki. A to dopiero początek naszej rewolucji - zapowiedział Fallacher.

grafika

Wszystko w aplikacji

Orange Flex jest rozwiązaniem, w którym użytkownik kontaktuje się z operatorem i obsługuje wszystkie swoje usługi w Orange jedynie z poziomu dedykowanej aplikacji mobilnej.

Jak wyjaśnia Orange Polska wystarczy pobrać aplikację ze sklepu App Store lub Google Play (będzie dostępna od 10 maja br. od godz. 10 rano) i zarejestrować się. Przy rejestracji w aplikacji użytkownik potwierdza swoją tożsamość w pełni cyfrowo. Wystarczy zrobić zdjęcie swojego dokumentu tożsamości (np. dowodu osobistego) oraz selfie, a następnie system biometrycznej weryfikacji porówna oba zdjęcia. Na koniec użytkownik dodaje w aplikacji kartę płatniczą, z której będą automatycznie pobierane płatności za usługi.

Według operatora płatność z góry daje pełną kontrolę nad wydatkami, bez zaskoczeń na koniec miesiąca. Darmową kartę SIM dostarczy kurier, lub można ją odebrać w dowolnym salonie Orange w Polsce. Można również zamienić zwykłą kartę SIM na jej wirtualny odpowiednik eSIM i aktywować swój plan zdalnie w ciągu 5 minut. Wszelkie pytania można zadać na czacie w aplikacji – 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu.

Warunki Orange Flex przewidują, że użytkownik korzystający z tej usługi będzie mógł w każdej chwili zmienić pakiet na wyższy lub niższy dowolną ilość razy, a także zrezygnować lub zawiesić korzystanie z Flex – w tym ostatnim wypadku jego numer będzie przechowywany w bazie operatora przez 6 miesięcy.

grafika

Pakiety i usługi dodatkowe

W ofercie Orange Flex znajduje się 10 pakietów, z których każdy oferuje darmowe połączenia na numery komórkowe i stacjonarne oraz brak opłat przy obsłudze wiadomości SMS/MMS. Pakiety różni jednak wielkość miesięcznego limitu gigabajtów. Najtańszy pakiet kosztuje 31 zł i oferuje miesięcznie 6 GB, za najdroższy z limitem 100 GB miesięcznie trzeba zapłacić 80 zł.

grafika

Dodatkowo dzięki specjalnym pakietom nielimitowanego transferu danych, czyli Pass-om, korzystanie z serwisów społecznościowych, muzycznych i wideo w Orange Flex nie będzie zużywać pakietu danych. Do wyboru są:
Social Pass do wykorzystania na platformach: Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, Twitter, Pinterest, Messenger, WhatsApp i Viber;
Music Pass na Tidal, Deezer, Apple Music, Amazon Music i Polskie Radio;
Video Pass na YouTube, Netflix, HBO GO, vod.pl i Orange TV Go.

W ramach promocji Orange oferuje możliwość włączenia pakietu Music Pass pomiędzy 10 maja a 17 sierpnia br. i korzystania z niego przez kolejnych 100 dni. W ofercie Flex są także dodatkowe paczki gigabajtów w cenie 3, 5 i 15 zł, które w każdym momencie można dokupić.

grafika
grafika

W każdej chwili użytkownik może też zamówić dodatkową kartę eSIM by korzystać ze swojego numeru na innym urządzeniu. Przez pierwsze 6 miesięcy usługa jest za darmo, a później kosztuje 9 zł miesięcznie.

Według zapowiedzi klienci mobilnych ofert abonamentowych w Orange (poza Orange Love) mogą obecnie przenieść swoje usługi do Orange Flex na 6 miesięcy przed końcem umowy.

Przyszłość rynku mobilnego

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Mariusz Gaca, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego zdradza, że Flex jest aplikacją nad którą operator pracował wykorzystując wskazówki ponad 4 tys. użytkowników jego sieci. Wiele zmian zostało dokonanych na platformie w ślad za sugestiami tej grupy testerów.

- Długo pracowaliśmy nad tym projektem i naszym zdaniem rozwiązania takie jak Flex będą przyszłością rynku usług mobilnych – wyjaśnia Mariusz Gaca. - Odbiorcami tej platformy mają być przede wszystkim ludzie z młodszego pokolenia i z segmentu nazywanego mobile natives – tacy, dla których smartfon jest naturalnym środowiskiem i codziennością. W Polsce takich użytkowników jest sporo, według niektórych szacunków ponad 12 mln. Widać więc że choćby z tego punktu widzenia we Flex tkwi duży potencjał. Ta oferta oprócz nowatorskiego sposobu korzystania z niej w postaci aplikacji ma jeszcze inną zaletę - wyjątkową przejrzystość i elastyczność. Wpasowuje się zatem w ten sam trend, który dzisiaj oferują takie platformy jak Netflix czy Revolut.

Nasz rozmówca przyznaje, że na razie możliwość skorzystania z Flex mają przede wszystkim nowi użytkownicy. Natomiast obecni abonenci Orange, związani aktualnymi umowami na razie będą mogli przejść do Flex najszybciej na pół roku przed zakończeniem obecnego kontraktu.

- Nie wykluczamy, że w przyszłości oferta w tym zakresie się zmieni i do Flex będzie mogła dołączyć szersza grupa obecnych abonentów innych naszych usług - zastrzega Gaca. Dodaje też, że wprowadzeniu na rynek Flex będzie towarzyszyć dość nietypowa kampania reklamowa.

- Nietypowa, bo nastawiona w ponad 50 proc. na kanały digitalowe – zaznacza wiceprezes Orange Polska. - W wypadku wcześniejszych kampanii segment cyfrowy stanowił ok. 30 proc. całości działań reklamowych. Jednak w wypadku takiego produktu jak Flex uznaliśmy że naturalnym i głównym ekosystemem komunikacji powinny być kanały w obszarze digital.

Gaca nie chce na razie przewidywać, czy w pierwszym okresie dostępności oferty Flex na rynku skorzystają z niej głównie obecni klienci sieci, czy też użytkownicy przenoszący się do Orange od innych operatorów.

- Ostrożna odpowiedź brzmi, że będzie to pół na pół - ocenia Gaca. - Jednak nasze wcześniejsze doświadczenia z wprowadzaniem innych nowatorskich usług wskazują, że większość nowych użytkowników Flex może pochodzić spoza kręgu naszych obecnych abonentów.

Kampania w internecie i TV

Wspomniana przez wiceprezesa Orange kampania marki Flex rusza 10 maja br. Zaczyna się w kanałach digital (w tym bardzo intensywną komunikacją w mediach społecznościowych) i tam pozostaje najbardziej aktywna. Początek kampanii w telewizji zaplanowano na 1 czerwca.

Za kreację kampanii odpowiada agencja Leo Burnett, za zakup mediów dom Initiative Media. Główne spoty do kampanii zostały wyprodukowane przez Film Produkcja (produkcja), Orka (postprodukcja) i Lunapark (dźwięk), wyreżyserował je team Państwo Rodzeństwo.

W I kwartale 2019 roku Orange Polska wypracował ponad 2,7 mld zł przychodów przy stracie netto wynoszącej 2 mln zł.  Liczba użytkowników usług komórkowych operatora wzrosła o 3,3 proc., o 40 tys. zwiększyło się grono klientów usług konwergentnych, zaś 958 tys. użytkowników korzysta z oferty telewizyjnej Orange.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele