Orange i Orlen najaktywniejszymi sponsorami kultury i sportu

Aktywność sponsoringowa marek Orange i Orlen jest najbardziej zauważalna przez odbiorców. Obydwie marki są w czołówce najbardziej aktywnych sponsoringowo marek zarówno w kontekście wydarzeń sportowych, jak i kulturalnych - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

km
km
Udostępnij artykuł:

Respondenci znacznie częściej kojarzą sponsorów sportu niż sponsorów kultury, jednak znacznie łatwiej jest im wskazać ogólnie firmy angażujące się w sponsoring sportu niż skojarzyć je z konkretnymi wydarzeniami sportowymi.

Wyjątek stanowią wydarzenia, w których nazwie pojawia się marka sponsora, np. Tauron Basket Liga, Wojak Boxing Night czy Orlen Warsaw Marathon.

grafika

Wśród pięciu najaktywniejszych sponsorów wydarzeń sportowych znalazły się dwie marki obuwia i odzieży sportowej: Adidas i Nike.

grafika

W mniejszym stopniu niż sponsorzy sportu kojarzeni są sponsorzy wydarzeń kulturalnych.

grafika

Badanie "Sponsoring Monitor" zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w okresie styczeń-kwiecień 2014 r. metodą wywiadów telefonicznych (CATI, N=513) oraz internetowych (CAWI, N=1234). Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu