Urządzenia typu Livebox pojawiły się w ofercie Orange Polska w 2005 r. pozwalając na bezprzewodowy dostęp do internetu w standardzie Wi-Fi, a później na korzystanie z nowych usług wprowadzanych przez operatora.
Linia routerów Orange jest konsekwentnie rozwijana. W 2009 r. pojawił się Livebox 2.0, w 2013 r. wprowadzono Liveboksa 3.0, zaś w roku 2014 w ofercie Orange znalazł się Funbox, najnowszy model tego urządzenia nosi oznaczenie 6.
Funbox zamiast Liveboksa
Teraz Orange Polska rozpoczął działania mające zbadać gotowość abonentów Orange Polska do wymiany routerów na te nowszego typu, o czym operator poinformował w jednym ze swoich serwisów adresowanych do klientów.

Orange zapowiedział, że wąska grupa odbiorców telekomu zostanie objęta programem testów i wymiany starszego sprzętu na nowy.
Operator wyjaśnia, że akcję zaplanowano według następującego schematu:
Jeżeli użytkownik korzysta z technologii ADSL z TV i posiada:
- Funbox
- Livebox 2.0
- Livebox 3.0
wymiana nastąpi na Funboxa 2.0
Jeżeli użytkownik korzysta z technologii VDSL i posiada:
- Funbox
- Livebox 3.0
wymiana nastąpi na Funboxa 2.0
Jeżeli użytkownik korzysta z technologii FTTH i posiada:
- Livebox 3.0
- Funbox 2.0
wymiana nastąpi na Funboxa 3.0
Operator wyjaśnia, że wymiana urządzenia będzie bezpłatna i zostanie zrealizowana za pośrednictwem kuriera. Nowe urządzenie zastąpi dotychczasowe na tych samych zasadach. W zamian za wymianę użytkownik zostanie poproszony o podzielenie się z Orange uwagami na temat procesu wymiany sprzętu i o odpowiedź na kilka pytań. Dotychczasowy router będzie trzeba zwrócić w ciągu 14 dni od otrzymania nowego urządzenia.

Odpowiadając na pytania Wirtualnemedia.pl operator zaznacza, że obecna akcja nie wiąże się z szerokim wycofaniem z użycia starszych urządzeń typu Livebox. - Aktualnie nie planujemy akcji masowej wymiany routerów na nowsze. W zależności od oferty, migracji klientów czy uszkodzenia, urządzenia są wymieniane - deklaruje krótko Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.
W trzecim kwartale br. Orange Polska wypracował przychody w kwocie 2,8 mld złotych, po spadku o 2,7 proc. rok do roku. Zysk EBITDA wyniósł 742 mln zł po uwzględnieniu kosztów leasingu (EBITDAaL). Liczba klientów pakietów konwergentnych wyniosła ponad 1,4 mln, a użytkowników z usług telewizyjnych - 1 mln użytkowników. Firma planuje w II kw. 2021 roku przedstawić aktualizację strategii.











