Osoby z autyzmem obsługiwane w sklepach Carrefour poza kolejnością

Sieć sklepów Carrefour Polska zwiększa liczbę sklepów z cichymi godzinami i wprowadza pierwszeństwo obsługi dla osób z autyzmem.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Carrefour Polska rozszerza listę sklepów z tzw. cichymi godzinami, podczas których osoby mierzące się ze spektrum autyzmu lub nadwrażliwością sensoryczną będą mogły zrobić zakupy w specjalnych warunkach. Firma podjęła także decyzję o wprowadzeniu dla tej grupy osób pierwszeństwa obsługi przy kasach.

Firma podaje, że wg szacunków w Polsce ponad 30 tysięcy osób ma autyzm lub boryka się z nadwrażliwością sensoryczną. Z myślą o nich firma rozszerza listę sklepów, w których codziennie rano, w godzinach od 9 do 10, obowiązywały będą specjalne warunki funkcjonowania. Na 60 minut przygaszone zostaną światła, wyłączona muzyka, przestaną być nadawane ogłoszenia i komunikaty głosowe, a także sieć zwolni tempo obsługi klientów przy kasach. Dodatkowo, firma zdecydowała o wprowadzeniu pierwszeństwa obsługi dla klientów z autyzmem.

Carrefour po raz pierwszy wprowadził ciche godziny w wybranych placówkach w Warszawie - było to w sierpniu 2019 roku. Sklepy, w których od teraz obowiązują ciche godziny zlokalizowane są w: Bydgoszczy, Chorzowie, Grudziądzu, Jaworznie, Katowicach, Krośnie, Opocznie, Opolu, Ostrowcu Świętokrzyskim, Pile, Poznaniu, Rawie Mazowieckiej, Sochaczewie, Swarzędzu, Szczecinie, Tomaszowie Mazowieckim, Toruniu, Warszawie, Zawadzie i Żyrardowie.

- Carrefour Polska od wielu lat realizuje działania na rzecz osób o szczególnych potrzebach, w tym niepełnosprawnych i seniorów. Jako pierwsza sieć handlowa przystąpiliśmy także do ministerialnego programu Dostępność Plus, zainicjowanego w 2018 roku przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju - mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska. - Zniesienie barier i swobodny dostęp do komfortowych zakupów dla wszystkich klientów jest naszym priorytetem. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozszerzenie projektu „cichych godzin” na kolejne sklepy w różnych miastach i formatach. Dzięki temu zbierzemy niezbędne doświadczenia, aby udostępnić tą możliwość we wszystkich hiper- i supermarketach naszej sieci w Polsce – dodaje Kowalska.

Wprowadzenie cichych godzin to nie jedyne działania Carrefour Polska skierowane do  osób o szczególnych potrzebach. Firma oferuje w swoich sklepach także inne rozwiązania zwiększające komfort i przyjemność z dokonywanych zakupów, takie jak m.in. usługę tłumacza języka migowego, umożliwienie robienia zakupów osobom poruszającym się z psami przewodnikami czy system znaczników TOTUPOINT, który wspomaga orientację przestrzenną i zwiększa poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i niedowidzących w Galerii Morena w Gdańsku. Firma proponuje również swoim klientom korzystanie z rabatów, które oferują Karta Seniora i Karta Dużej Rodziny, a także możliwość połączenia kart fizycznych z aplikacją „Mój Carrefour”, w której znajdą oni dodatkowe zniżki na zakupy.

Wśród sieci handlowych, które wprowadziły w swoich placówkach ciche godziny są: Aldi, Stokrotka, Auchan.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"