Miliony zł kary za oszukiwanie seniorów. Sąd znów zgodził się z UOKiK

Sąd drugiej instancji podtrzymał grzywnę nałożoną przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na spółkę Telestrada. Firmę ukarano za to, że sprzedając swoje usługi, podszywała się pod innych operatorów telekomunikacyjnych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Miliony zł kary za oszukiwanie seniorów. Sąd znów zgodził się z UOKiK
fot. PAP/Adam Warżawa

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podał, że Sąd Apelacyjny tak samo jak sąd pierwszej instancji podtrzymał grzywnę nałożoną przez prezesa UOKiK na Telestradę.

- Zarówno SOKiK, jak i Sąd Apelacyjny, w pełni podzielili ustalenia Prezesa Urzędu i utrzymały nałożoną karę w wysokości 8 mln zł. Decyzja jest prawomocna - zaznaczył Urząd na platformie X.

Telestrada ukarana za oszukiwanie starszych osób

Decyzję o ukaraniu Telestrady prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podjął pod koniec 2020 roku, po trwającym ponad roku postępowaniu. Regulator podjął je na podstawie wielu skarg na działalność firmy. W skargach opisywano, że przedstawiciele Telestrady oferowali usługi głównie osobom mającym ponad 65 lat. Kontaktowali się telefonicznie, a potem przychodzili do domów z umową do podpisania.

- Zjawił się mężczyzna do mojego domu o przedłużenie umowy na telefon stacjonarny z Orange. Ja pytałem jego czy on jest z Orange. Powiedział, że musieli zmienić z Orange na Telestradę ze względu na podatek. Ja uwierzyłem a to on skłamał, bo przyszły nam rachunki z Orange i Telestrady. Ja mam 89 lat i nie mogę na dwie firmy płacić - relacjonował jeden z poszkodowanych.

W ramach postępowania UOKiK potwierdził, że przedstawiciele Telestrady działali w ten sposób. Ustalił też, że firma wiedziała, że jest to niezgodne z prawem, ponieważ dostawała skargi od klientów oraz stanowiska miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów oraz Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

- Po pierwsze, przedstawiciele Telestrady wprowadzali w błąd swoich potencjalnych klientów sugerując, że reprezentują ich dotychczasowego operatora, który oferuje im zmianę warunków na korzystniejsze. Zgodnie z prawem przed podpisaniem umowy powinniśmy dostać pełne, jednoznaczne i rzetelne informacje o ofercie i przedsiębiorcy, który ją przedstawia. Tylko w takim przypadku mamy szansę podjąć świadomą decyzję, czy związać się umową. Po drugie, spółka nie wydawała konsumentom podpisanych z nimi umów i załączników do nich - wyliczył Tomasz Chróstny, prezes UOKiK-u.

- Absolutnie niedopuszczalne jest podszywanie się pod innych przedsiębiorców i wykorzystywanie tego do wprowadzania konsumentów w błąd. W tym przypadku dużą grupę poszkodowanych stanowili seniorzy, zatem zachowanie przedsiębiorcy należy potępić z jeszcze większą stanowczością - dodał.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu