Pierwsze zmiany, które podniosą skuteczność reklamy ofert nieruchomości widoczne są już na stronie głównej. Dla serwisów ogłoszeniowych jednym ze źródeł przychodów są płatne promowania i wyróżnienia ofert. Ale zbyt duża liczba promocji na stronach może negatywnie przełożyć się na odczucia poszukujących nieruchomości. Wielu użytkowników drażni natłok reklam, a po otrzymaniu wyników z wyszukiwarki omijają promowane ogłoszenia i szukają mieszkań dopiero wśród wyników “organicznych”. Zespół Otodom postanowił uprościć ofertę i pozostawić jedynie te najskuteczniejsze formy. Teraz na stronie głównej tuż pod wyszukiwarką znajduje się sześć promowanych ofert a na pierwszej stronie z wynikami – tylko trzy oferty z opłaconą promocją.
A co zmieni się w samej wyszukiwarce? Przede wszystkim – pojawią się rozbudowane podpowiedzi odnośnie lokalizacji nieruchomości i możliwość wybrania optymalnej odległości poszukiwań od tego miejsca. Wyszukiwania mogą być zapisywane aby łatwiej było upolować wymarzone mieszkanie.

Sama strona ogłoszenia w Otodom przeszła również solidny lifting. Przejrzystość i duża galeria zdjęć ułatwiają szybkie zapoznanie się z ogłoszeniem. Wszystkie najważniejsze dane, takie jak numer telefonu czy cena przy ogłoszeniu podążają za okiem użytkownika podczas przewijania strony w dół.
Już blisko jedna trzecia ruchu na Otodom pochodzi z urządzeń mobilnych. Dlatego od teraz cały serwis dostępny jest w technologii RWD i strony dostosują się do każdego ekranu: komputera, tabletu czy komórki. Użytkownicy, którzy wolą bardziej spersonalizowany kontakt z serwisem, będą mogli pobrać aktualizacje aplikacji mobilnych dla iPhone’a i telefonów z Androidem.
Serwis przeszedł też zmiany, które nie są widoczne dla użytkowników. O przeprowadzce na nową technologię mówi Monika Rudnicka, General Manager serwisu Otodom: „Nasz serwis zbudowany jest w oparciu o platformę technologiczną, z której korzysta kilkadziesiąt serwisów internetowych Grupy Naspers na całym świecie. Wprowadzamy to rozwiązanie głównie po to, abyśmy mogli szybciej dokonywać zmian, wynikających zarówno z zmieniających się wymagań internautów i naszych klientów, jak i ze zmieniających się trendów w świecie online.”

O zmianach dla swoich klientów biznesowych serwis informuje na specjalnie przygotowanej stronie otodom.pl/OtworzSieNaZmiany
Według niezależnego badania Megapanel PBI/Gemius (kwiecień 2015), Otodom.pl najbardziej popularnym wśród internautów serwisem sprofilowanym wyłącznie na rynek nieruchomości. Za to pierwsze miejsce w całej Kategorii Nieruchomości obejumującej też ogólnotematyczne serwisy zajmuje OLX.pl - również należący do Naspers Group.
dostarczył

infoWire.pl











