Wiosną br. Żywiec ogłosił konkurs dla konsumentów, w których mogli oni zdecydować, który z proponowanych gatunków piw powiększy portfolio marki. W głosowaniu udział wzięło ponad 70 tys. osób, a najwięcej głosów oddano na Saison.
Żywiec Saison to piwo w stylu belgijskim. Powstaje z czterech rodzajów słodu z dodatkiem trzech odmian chmielu, jest warzone w otwartych kadziach z użyciem francuskich drożdży górnej fermentacji.
Kilka dni temu ruszyła kampania telewizyjna, w ramach której emitowane są trzy spoty. Dwa z nich - 30- i 60-sekundowy - poświęcone są historii i recepturze piwa Saison i powstały we współpracy z Discovery Networks CEEMEA jako kolejna część cyklu Żywiecka Szkoła Piwowarska. Trzeci spot ma bardziej lifestylowy charakter.

Klipy 30-sekundowe wyświetlane są we wszystkich stacjach ogólnopolskich i wybranych tematycznych, a spot 60-sekundowy - w kanałach Discovery Networks. Akcja reklamowa obejmuje również ogólnopolską prasę, outdoor, internet oraz punkty sprzedaży.
Za kreację 30-sekundowego spotu telewizyjnego odpowiada agencja Just, a za jego adaptację do innych mediów - agencja Ogilvy & Mather. Działania BTL realizuje agencja Just, aktywności w internecie - agencja Gong, a wsparcie public relations zapewnia Roots PR. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy MediaVest (należący do Starcom MediaVest Group).











