Pączki i mleczne napoje zamiast wiecznego ognia w herbie FC Liverpool, Twitter oburzony

Sieć Dunkin' Donuts opublikowała w sieci zmieniony herb angielskiego klubu FC Liverpool. Symbole upamiętniające ofiary tragedii na stadionie w Sheffield zastąpiono wizerunkiem kubków z mlecznym koktajlami. Kibice są pełni oburzenia, a Dunkin' Donuts przeprasza.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Pączki i mleczne napoje zamiast wiecznego ognia w herbie FC Liverpool, Twitter oburzony

Alternatywna wersja herbu FC Liverpool pojawiła się na oficjalnym profilu Dunkin' Donuts w serwisie Twitter i miała stanowić element nowej kampanii reklamowej amerykańskiej sieci fastfoodów specjalizującej się w serwowaniu pączków.

W przeróbce zmieniono wiele części oryginalnego symbolu brytyjskiego klubu. Główną tablicę z nazwą Liverpool Footbal Club zastąpiono logo Dunkin' Donuts, w górnej części herbu pojawił się kubek kawy i pączki, zaś zamiast hasła „You’ll Never Walk Alone” wstawiono zdanie „America runs for Dunkin’”.

Kibice FC Liverpool na pojawienie się parodii herbu zareagowali oburzeniem, czego dobitny wyraz dali w swoich tweetach. Ich największy sprzeciw wzbudziło pojawienie się w miejscu pochodni z „wiecznym ogniem” wizerunku dwóch kubków z mlecznymi napojami. Pochodnie stanowią bowiem symbol upamiętniający tragiczne wydarzenia na stadionie w Sheffield w 1989 r., gdy na skutek zawalenia się jednej z barier na widowni zginęło 96 kibiców Liverpoolu i zespołu Nottingham. Do dzisiaj jest to najbardziej wstrząsający wypadek w historii brytyjskiego futbolu.

Dunkin' Donuts od stycznia 2015 r. jest jednym z oficjalnych sponsorów FC Liverpool. Firma w odpowiedzi na powszechną krytykę w sieci usunęła kontrowersyjną przeróbkę herbu, opublikowała też oświadczenia, w którym zapewnia, że nie chciała urazić niczyich uczuć, i jest dumna mogąc wspierać jeden z najbardziej znanych i zasłużonych klubów na Wyspach Brytyjskich.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii