Sieć Biedronka rusza z testami maszyn paczkowych, może zagrozić InPostowi

Firma Jeronimo Martins Polska oraz duński operator Swipbox zamierzają uruchomić sieć maszyn paczkowych w sklepach sieci Biedronka. Pierwszym partnerem projektu jest firma kurierska DHL dostarczająca przesyłki, w planach jest zaangażowanie także innych dostawców. - Pierwsze urządzenia będą uruchomione na Śląsku, a stopniowo będziemy włączać kolejne lokalizacje - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Justyna Rysiak, menedżer ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins Polska.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Sieć Biedronka rusza z testami maszyn paczkowych, może zagrozić InPostowi

Swipbox to duńska sieć maszyn paczkowych, która zadebiutowała w Polsce ze swoimi usługami w 2015 r. Do tej pory operator współpracował w naszym kraju z firmą DHL uruchamiając swoje urządzenia w wybranych sklepach spożywczych.

Teraz Swipbox podpisał umowę o partnerstwie z należącą do firmy Jeronimo Martins Polska siecią dyskontów Biedronka. W ramach współpracy w sklepach Biedronki mają zostać uruchomione maszyny paczkowe obsługiwane przez Swipbox, w których użytkownicy będą mogli odbierać przesyłki z zakupami dokonanymi w internecie. Pierwszym partnerem projektu ze strony firm kurierskich będzie polski oddział DHL.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Justyna Rysiak, menedżer ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins Polska wyjaśnia, że na razie projekt znajduje się w początkowej fazie realizacji.

- W najbliższym czasie wraz z firmą Swipbox Polska rozpoczniemy test maszyn paczkowych. Urządzenia będą służyły do obsługi przesyłek dostarczanych przez sieci kurierskie, z którymi zasady współpracy ustala firma Swipbox - tłumaczy Rysiak.

Nasza rozmówczyni zapowiada, że pierwsze urządzenia zostaną uruchomione na Śląsku, stopniowo będą włączane kolejne lokalizacje. W sumie planowany jest montaż urządzeń w około 300 sklepach na terenie całego kraju.

- Początkowo będziemy wdrażali maszyny wewnątrz placówek, jednak z czasem mogą się pojawić również na zewnątrz naszych sklepów - podkreśla Rysiak. - To rozwiązanie ma być kolejnym udogodnieniem dla naszych klientów, natomiast o jego przyszłości zdecydują wyniki testu. Zaznaczamy też, że nie wykluczamy współpracy z kolejnymi operatorami na rynku maszyn paczkowych ani też innej formy współpracy niż dzierżawa przestrzeni w sklepie - zapowiada menedżerka Jeronimo Martins Polska.

W związku z ogłoszeniem przez Biedronkę i Swipbox wspólnego pilotażu maszyn paczkowych powróciło pytanie o to czy sieć dyskontów nie zamierza uruchomić sprzedaży w sieci i wykorzystania nowego mechanizmu chociażby do wdrożenia systemu „click and collect”. Jednak w rozmowie z nami przedstawicielka Biedronki ucina wszelkie spekulacje na ten temat.

- Informujemy, iż sieć Biedronka nie ma obecnie planów uruchomienia sprzedaży przez internet - podkreśla Rysiak.

Jeżeli zapowiadane testy zakończą się powodzeniem to Biedronka i Swipbox mogą wspólnie zbudować największego konkurenta dla założonej przez biznesmena Rafała Brzoskę sieci paczkomatów InPost, która obecnie jest w naszym kraju liderem tego sposobu dostarczania przesyłek.

Na koniec marca br. sieć Biedronka liczyła 2 825 placówek o łącznej powierzchni 1,86 mln m2.

SPROSTOWANIE
„Nie jest prawdą, że właściciel sklepów „Biedronka” uruchamia sieć Paczkomatów. Wyraz „Paczkomat” stanowi znak towarowy słowny, na który Urząd Patentowy RP decyzją z dnia 18.02.2010 r. udzielił prawa ochronnego nr R.225679, w związku z czym prawo wyłącznego używania tego znaku towarowego dla oznaczania swoich usług przysługuje jedynie spółce Inpost S.A. oraz dwóm innym powiązanym z nią spółkom należącym do grupy kapitałowej Integer.pl S.A.”

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem