Panasonic: smartfon z Androidem i ekranem OLED dla Europy

Panasonic potwierdził, że w przyszłym roku wróci na europejski rynek smartfonów. Firma ujawniła pierwsze szczegóły na temat urządzenia, które będzie można kupić na naszym kontynencie.

km
km
Udostępnij artykuł:

Kilkanaście dni temu o planowanym przez Panasonica powrocie na europejski rynek smartfonów donosił japoński dziennik biznesowy Nikkei (więcej na ten temat). Nie radząc sobie m.in. z ostrą konkurencją cenową, firma zrezygnowała ze sprzedaży telefonów komórkowych na rynkach zagranicznych w 2006 roku (więcej na ten temat).

Teraz Panasonic oficjalnie ogłosił, że w marcu 2012 roku wprowadzi do Europy swój pierwszy globalny model smartfonu. Wstępnie firma podała, że będzie on wyposażony w 4,3-calowy ekran OLED qHD oraz ultracienką obudowę odporną na wodę i kurz.

grafika

Firma udostępniła zdjęcia prototypu urządzenia, z których wynika, że będzie ono obsługiwało technologię Near Field Communications (NFC). Smartfon, którego nazwa nie została ujawniona, ma pracować pod kontrolą systemu Android.

grafika

 

grafika

Panasonic nie zamierza poprzestać na tym jednym modelu. Firma zamierza stopniowo rozszerzać ofertę smartfonów dla Europy i planuje też wejście na inne światowe rynki. 

Panasonic liczy, że w przyszłym roku fiskalnym sprzeda na naszym kontynencie 1,5 miliona smartfonów. Z kolei na rok fiskalny 2016 celem jest globalna sprzedaż na poziomie 15 milionów urządzeń, w tym 9 milionów w Europie, Azji, Chinach i USA, a 6 milionów w Japonii.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały