Zadanie w konkursie Papaya Young Directors polega na napisaniu scenariusza eksplikacji reżyserskiej w odpowiedzi na brief sponsorów, a w przypadku zakwalifikowania się do kolejnych etapów – realizacji pomysłu. Do rywalizacji zgłosiły się ekipy m.in. Polski, Anglii, Czech, Włoch, Słowacji, Portugalii, Brazylii i Nigerii. - Nowością w stosunku do poprzednich edycji jest promocja konkursu za granicami Polski i zgłoszenia zagranicznych twórców - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Kacper Sawicki, executive producer Papaya Films.
Nowa kategoria - Teledysk
Do tegorocznej edycji wprowadzono nową kategorię, teledysk, która powstaje we współpracy z Grupą Żywiec. Z okazji dziesięciolecia projektu Męskie Granie Żywiec ogłosił specjalny projekt Męskie Granie Young. Wśród wyłonionych przez internautów siedmiu najlepszych młodych zespołów, dwa otrzymają w nagrodę teledyski wyreżyserowane przez finalistów Papaya Young Directors.

- Z Grupą Żywiec współpracowaliśmy przy 5. edycji konkursu, filmy dla EB otrzymały Grand Prix i wyróżnienie konkursu stąd kontynuacja współpracy i chęć innych marek grupy do udziału w konkursie - komentuje Kacper Sawicki.
Zgłoszenia do Kategorii Teledysk przyjmowane są od 23 marca do 10 kwietnia 2019 roku.
Prace oceniane będą przez blisko 50 przedstawicieli agencji reklamowych i środowiska filmowego. Finalistów Kategorii Głównej poznamy 11 kwietnia, a w Kategorii Teledysk 6 maja. Gala finałowa konkursu odbędzie się 12 czerwca.
W tym roku sponsorami kategorii głównej konkursu są Nationale-Nederlanden, McDonald's, Coca-Cola, BGŻ BNP Paribas, Desperados, Durex, Decathlon oraz Allegro.











