Patagonia pozywa Gap za skopiowanie charakterystycznego projektu

Amerykańska marka odzieżowa Patagonia  wytoczyła pozew przeciwko marce Gap, w którym zarzucaj jej skopiowanie projektu kieszeni z klapką na zatrzask.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Patagonia od trzydziestu lat wykorzystuje w swojej odzieży outdoorowej z polaru kieszenie z klapką na zatrzask. Kilka dni temu złożyła na konkurencyjną firmę GAP skargę do sądu federalnego w San Francisco, w której twierdzi, że firma  świadomie i celowo sprzedaje kurtki z polaru, które imitują kieszeń z klapką i prostokątne logo "P-6" Patagonii bez pozwolenia.

Władze Patagonii twierdzą również, że w przeszłości kierowały już do GAP ostrzeżenia przez dalszym "przyjmowaniem wzorów i logo posiadających wiele podobieństw" do ich produktów, co nie mogło być przypadkowe.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wlasciciel-patagonii-przekazuje-firme-fundacji-walczacej-z-kryzysem-klimatycznym ##

Patagonia twierdzi, że wprowadziła swój polar Snap-T pullover w 1985 roku i dodała kieszeń z klapką cztery lata później. Projekt ten był prezentowany w w nowojorskim Muzeum Sztuki Nowoczesnej i londyńskim Victoria & Albert Museum.

Firma odzieżowa Patagonia produkuje od 50 lat sprzęt i odzież turystyczną. Osiąga rocznie ok. 1,5 mld dolarów przychodów.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska