Patagonia od trzydziestu lat wykorzystuje w swojej odzieży outdoorowej z polaru kieszenie z klapką na zatrzask. Kilka dni temu złożyła na konkurencyjną firmę GAP skargę do sądu federalnego w San Francisco, w której twierdzi, że firma świadomie i celowo sprzedaje kurtki z polaru, które imitują kieszeń z klapką i prostokątne logo "P-6" Patagonii bez pozwolenia.
Władze Patagonii twierdzą również, że w przeszłości kierowały już do GAP ostrzeżenia przez dalszym "przyjmowaniem wzorów i logo posiadających wiele podobieństw" do ich produktów, co nie mogło być przypadkowe.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wlasciciel-patagonii-przekazuje-firme-fundacji-walczacej-z-kryzysem-klimatycznym ##
Patagonia twierdzi, że wprowadziła swój polar Snap-T pullover w 1985 roku i dodała kieszeń z klapką cztery lata później. Projekt ten był prezentowany w w nowojorskim Muzeum Sztuki Nowoczesnej i londyńskim Victoria & Albert Museum.

Firma odzieżowa Patagonia produkuje od 50 lat sprzęt i odzież turystyczną. Osiąga rocznie ok. 1,5 mld dolarów przychodów.











