Do 2025 roku co najmniej dwie trzecie napojów produkowanych przez słynną markę ma mieć nie więcej niż 100 kalorii pochodzących z cukrów dodanych na jedną 12-uncjową porcję (zawartość puszki). Obecnie wymóg ten spełnia mniej niż 40 proc. napojów wytwarzanych przez PepsiCo.
Zdaniem WHO, wzrost cen tego typu produktów o 20 proc. spowoduje spadek ich konsumpcji o jedną piątą.
W tym roku podatek od słodzonych napojów wprowadziła Wielka Brytania. Podobne rozwiązanie istnieje także m. in. w Meksyku, na Węgrzech i niektórych amerykańskich miasta, np. w Filadelfii.
W 2014 roku PepsiCo, Coca-Cola i Dr Pepper Snapple Group zobowiązały się do zredukowania liczby kalorii w swoich produktach o 20 proc. w ciągu dekady. Obecnie 12-uncjowa puszka produkowanego przez PepsiCo napoju gazowanego Mountain Dew zawiera 46 gramów cukru.












