PERSPEKTYWY E-COMMERCE by Paczkomaty InPost RAPORT 2013

Nadchodzący rok z pewnością będzie ważny dla e-commerce na świecie, a dla polskiego e-handlu prawdopodobnie nawet przełomowy. W tak ważnym dla branży momencie, przedstawiamy raport Perspektywy e-commerce 2013 przygotowany przez Paczkomaty InPost. Dokument diagnozuje najsilniejsze trendy zagraniczne oraz kluczowe wydarzenia branży 2012 roku w Polsce i jest elementem stałego wsparcia biznesowego oferowanego partnerom przez Paczkomaty InPost.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Paczkomaty InPost, dzięki współpracy z najważniejszymi podmiotami z wszystkich obszarów branży e-commerce, posiadają silną ekspertyzę w obszarze e-handlu. Funkcjonu- jąc w 14 krajach, mają możliwość obserwowania trendów zarówno z polskiej perspektywy, jak i zagranicznej. W opar- ciu o posiadaną wiedzę, firma systematycznie wprowadza innowacyjne rozwiązania i usługi, stając się nie tylko dostawcą logistycznym, ale także ważnym partnerem biznesowym. Raport Perspektywy e-commerce 2013 prezentuje trendy zdiagnozowane przez Paczkomaty InPost oraz kilkunastu ekspertów.

E-commerce na świecie

Branża e-commerce zarówno w Polsce, jak i na świecie, intensywnie się rozwija. Obserwujemy błyskawiczny rozwój kanałów mobilnych oraz ekspansję serwisów społeczno- ściowych. W czasie recesji, gdy handel tradycyjny przeżywa zastój,   liczba   zakupów   dokonywanych   on-line   szybko rośnie. E-handel oferuje nie tylko niższe ceny, ale też ogromny wybór, nieosiągalny dla tradycyjnych sklepów stacjonarnych.

Inwestycja w jakość i wygodę klienta

Rok 2013 będzie zdecydowanie rokiem inwestycji w tech- nologie i logistykę. W wyścigu o względy klienta, o zwycię- stwie mogą zdecydować rozwiązania, których on sam praktycznie nie zauważa. Rosnące oczekiwania konsumen- tów skutkują inwestycją w rozwój obsługi klienta i większe znaczenie rzetelnych partnerów logistycznych. Następuje stała ekspansja rozwiązań technologicznych. Najwięksi gracze, jak eBay czy Amazon.com już intensywnie inwe- stują w zaplecze technologiczne. Nasila się trend rozwoju urządzeń mobilnych. Zdobywają one coraz większe zaufa- nie użytkowników i generują dynamiczny wzrost bezpo- średniej sprzedaży on-line. Sklepy podnoszą jakość działa- nia poprzez rozbudowanie rozwiązań analitycznych: inwe- stycje w call-center, CRM, analizy behawioralne. Branża przekonała się, że social media nie jest dobrym kanałem sprzedaży, ale może przynosić inne korzyści, np. promocyj- ne. Coraz głębiej przenikają się obszary biznesowe firm.

Kluczowe wydarzenia w branży e-commerce w Polsce 2012

Dynamika wzrostu jest na wysokim poziomie. Polski rynek

e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Według badań Centre for Retail, obroty polskiego handlu internetowego w 2012 roku ocenione zostały na kwotę 22,9 mld złotych. Pod względem często- tliwoścí zakupów on-line na jednego klienta, jesteśmy już na 3 miejscu po Brytyjczykach i Niemcach, co pokazu- je, że polski rynek będzie się rozwijał w podobnym kierunku i tym większe znaczenie mają trendy występujące na rynku brytyjskim prezentowane w raporcie. Silna reakcja na takie wydarzenia, jak plany wejścia Amazon.com i podpisania ACTA pokazały, że Internet jest dla Polaków równoległą rzeczywistością, w której robią zakupy, spotykają się ze znajomymi i bronią swojej wolności.

Ten rok będzie należał do Paczkomatów

InPost

Wiodący trend podnoszenia jakości obsługi klienta sprawia, że partnerzy, którzy są w stanie zagwarantować najkrótsze czasy dostaw, w najlepszej cenie, również w dni wolne od pracy, stają się coraz ważniejszym czynnikiem. Potwierdza to Google, inwestując w system amerykańskich paczkoma- tów. Rozwiązania oferowane przez Paczkomaty InPost pozwalają podnosić jakość obsługi sklepów i zaoferować im wygodę. To konsumenci sami decydują skąd i kiedy odbiorą przesyłkę, nie muszą się do nikogo dostosowy- wać. Dzięki wymaganiom e-klientów dostawcy stali się bardziej elastyczni i dostępni w dłuższych przedziałach czasowych. Nadal jednak tylko Paczkomaty InPost oferują możliwość odbioru przesyłki o każdej porze dnia i nocy. W odpowiedzi na zapotrzebowanie sklepów, Paczkomaty InPost rozwijają także nową usługę szybkiej obsługi zwro- tów. Powstał serwis www.szybkiezwroty.pl, gdzie już kilka- naście podmiotów oferuje możliwość prostego zwrotu dla swoich klientów. W odpowiedzi na intensywny rozwój branży e-commerce i coraz większe zainteresowanie usługami logistycznymi z jej strony, następuje intensywny rozwój sieci Paczkomatów InPost w Europie oraz Ameryce Południowej. Znaczna część nowych maszyny będzię łączyć usługi niezbędne na co dzień - samoobsługowe, punkty pocztowe oraz bankomaty z funkcją wpłaty i wypłaty.

Czy ten rok będzie przełomowy dla e-commerce w Polsce i na świecie? Zapraszamy do lektury raportu i zapoznania się z trendami, które będą dominować w branży w 2013 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów