Holenderska międzynarodowa firma zajmująca się elektroniką medyczną zaprosiła cztery globalne holdingi do udziału w przeglądzie, który ma na celu skonsolidowanie jej działalności w zakresie mediów, kreacji i komunikacji w jednej grupie reklamowej. W przetargu pozostały obecnie IPG, Omnicom i Havas. Przetarg ma się zakończyć w maju.
Należąca do Dentsu Carat obsługiwał mediowo Philipsa na większości rynków na świecie. Teraz Dentsu miało odpaść z przetargu.
W marcu Business Insider poinformował, że holding WPP, który od 2011 roku obsługiwał reklamowo Philipsa za pośrednictwem agencji Ogilvy został również wykluczony z przetargu. WPP nadal zachowuje część obsługi Philipsa w zakresie mediów cyfrowych.
Philips poszukuje nowej struktury agencji do współpracy, ponieważ odchodzi od dóbr konsumenckich i chce stać się „wiodącą firmą z branży technologii medycznych”.

Philips, który zatrudnia około 81 000 osób w 100 krajach, wydaje rocznie około 300 milionów dolarów na reklamę (wg Comvergence). Firma miała 3,8 mln euro (4,57 mln USD) przychodów w pierwszym kwartale 2021 r., co oznacza wzrost o 9 proc. rok do roku.











