Pieczywo i mąki z godłem „Doceń polskie”

Certyfikat Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” zdobyło dotychczas ponad 500 artykułów spożywczych różnego typu, w tym także wyroby z branży piekarskiej.  W trakcie przeprowadzonego w lipcu IX audytu, eksperci programu nagrodzili kolejne produkty. Godło programu zdobyło pieczywo i mąki dziewięciu producentów z całej Polski.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” ma otwarty charakter - może w nim wziąć udział każdy producent żywności, bez względu na wielkość, czy rodzaj wytwarzanych wyrobów. Artykuły spożywcze ubiegające się o zdobycie godła promocyjnego są poddawane dwuetapowej ocenie. Celem pierwszego jest sprawdzenie, czy wyrób posiada tzw. polski akcent. Pojęciem tym określa się związek łączący żywność z naszym krajem (produkcja na terenie Polski, wykorzystanie rodzimych składników lub stosowanie tradycyjnej receptury). Artykuły spełniające ten warunek są oceniane przez Lożę Ekspertów podczas audytów certyfikacyjnych. Każdy z pięciu członków tego grona przyznaje wówczas żywności punkty za smak i wygląd, ocenia także stosunek jakości wyrobu do jego ceny. Do dyspozycji ekspertów są noty w skali 1-10. Certyfikatem nagradza się produkty, którym Loża przyznała wysokie oceny. Żywność, która zdobyła maksymalne noty otrzymuje także tytuł TOP PRODUKT. W ten sposób z grona produktów biorących udział w programie wybiera się, a następie wyróżnia produkty naprawdę wysokiej jakości. Honorowy patronat nad programem promocyjnym „Doceń polskie” (od początku jego istnienia) sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Działania resortu dotyczące opisywanego przedsięwzięcia nie ograniczają się jednak wyłącznie do patronatu. Jednym z członków Loży Ekspertów jest bowiem przedstawiciel ministerstwa, który (podobnie jak pozostali specjaliści) ocenia wyroby. Poza nim, jury tworzą także doświadczeni szefowie kuchni oraz osoby zawodowo zajmujące się żywnością i technologią żywienia. Składowi eksperckiemu przewodniczy Mirek Drewniak, członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni. W trakcie przeprowadzonego ostatnio, dziewiątego już, audytu do grona artykułów spożywczych, które mogą posługiwać się znakiem „Doceń polskie” dołączyły m.in. wyroby piekarń i młynów. Certyfikat zdobyły: - Chleb firmowy (TOP PRODUKT) Piekarni-Cukierni BRZĘCZEK z Pszczyny (woj. śląskie), - Chleb Baltona oraz Bułka poznańska (oba wyroby nagrodzone tytułami TOP PRODUKT)  wypiekane przez „Społem” Powszechną Spółdzielnię Spożywców „Górnik”, mieszczącą się w Brzeszczach (woj. małopolskie), - Chleb firmowy - wyrób Piekarni-Ciastkarni Jan Kampa z Lublińca (woj. śląskie), - Chleb królewski, Chleb staropolski  i Chleb farmerski (dwa ostatnie to TOP PRODUKTY) z oferty Piekarni Cukierni GROMULSKI z Mińska Mazowieckiego (woj. mazowieckie), - Chleb żytni beż drożdży (TOP PORODUKT), który powstaje w Piekarni Jan Kopacz, znajdującej się w Krośnie. W tej certyfikacji nagrodzono również mąki. Znak promocyjny otrzymały: - Mąka pszenna tortowa typ 450 oraz Mąka pszenna luksusowa typ 550  z Młyna Staniszewski i Wspólnicy mieszczącego się Ludwikowicach Kłodzkich (woj. dolnośląskie), - Mąka pszenna typ 450  z Zakładu Przetwórstwa Zbożowego „JAKPOL” ze Świny (10 km od Koluszek, woj. łódzkie), - Mąka wrocławska (TOP PRODUKT) oraz Mąka pszczyńska – pszczyńskiej firmy MŁYNEX (woj. śląskie), - Mąka luksusowa oraz Mąka tortowa (TOP PRODUKT) – przedsiębiorstwa MŁYNOMAG z miejscowości Reszel (woj. warmińsko – mazurskie). Wśród laureatów IX audytu znalazło się 9 firm z branży piekarskiej. Loża wyróżniła 15 wyrobów, spośród których 8 otrzymało także tytuł TOP PRODUKT. Nie oznacza to jednak, że podczas poprzednich audytów wypieki i  mąki nie zostały docenione. Laureatami poprzednich certyfikacji są: - Firma „Wysocki” z Gliwic – certyfikat otrzymał Chleb wiejski, - Mieszczący się w Koluszkach Zakład E. P. Olszyńscy. Loża nagrodziła Chleb Staropolski oraz Chleb żytni z ziarnami (TOP PRODUKT) tego producenta, - Piekarnia Familijna z Krośnic, godło programu zdobył Bochen zbójecki, - Piekarnia „u Pawełka” (Kwaśniów Górny), której Chleb Jurajski wyróżniono certyfikatem i tytułem TOP PRODUKT, - Młyn Niedźwiady z Kalisza, którego Mąka pszenna pełnoziarnista oraz Mielona łuska gryczana zyskały uznanie Loży Ekspertów. Poza tym, znakiem „Doceń polskie - Marki Własne” nagrodzono Mąkę wrocławską REVA , Mąką poznańską 1kg REVA (TOP PRODUKT), Mąka luksusowa REVA (TOP PRODUKT) , które w swojej ofercie posiada sieć sklepów Intermarche. Podczas dziewięciu dotychczasowych audytów, Loża Ekspertów doceniła również inne produkty branży piekarniczej, m.in. ciasteczka i ciasta, a także pieczywo lekkie oraz bułki tarte. Zestawienie wszystkich nagrodzonych wyrobów jest dostępne na blogu programu. Niezależnie od rodzaju nagrodzonego artykułu, posiadanie certyfikatu pozwala jego producentowi wyróżnić się na tle konkurencji i daje mu dodatkowe możliwości promocyjne. Dla konsumentów znak „Doceń polskie” to z kolei wskazówka pomocna przy robieniu zakupów i dowód, że produkt został sprawdzony przez specjalistów i warto zwrócić na niego uwagę. * * * Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” www.blog.docenpolskie.pl Celem programu „Doceń polskie”  jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego projektu skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem przedsięwzięcia jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy. * * * KONTAKT: Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” www.blog.docenpolskie.pl Anna Koza specjalista ds. public relations anna.koza@adventure.media.pl Adventure Media s.c. Agencja Public Relations www.adventure.media.pl tel. 32 724 28 84 fax 32 417 01 70  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"