Tytuł ma na celu m.in. promowanie aktywnego stylu życia iwspieranie inicjatyw prowadzących do poprawy infrastruktury dlarowerzystów.
Znajdą się w nim relacje z wielkich wypraw rowerowych oraz opisykrótkich wycieczek na weekend. "Rowertour" ma także przybliżaćzwyczaje i kulturę rowerową różnych krajów i miast. Poza tym wmagazynie czytelnicy znajdą informacje o nowościach sprzętowych,porady, jaki sprzęt wybrać i jak sobie radzić z drobnymiusterkami.
Pismo liczyć będzie 84 strony i kosztować 7,80 zł. Nakładpierwszych wydań wyniesie 30 tys. egzemplarzy, a docelowa sprzedażto od 12 do 15 tys. egz. Miesięcznik poza punktami sprzedaży prasyma być dystrybuowany w przyszłości także w sklepach turystycznych irowerowych oraz na imprezach związanych z tym sportem.
Redaktor naczelną "Rowertouru" została Izabela Dachtera, którawcześniej pracowała w "Głosie Wielkopolskim", m.in. jako wydawcawydań piątkowych i nadzorująca magazyn "Dziewczyna i chłopak".Makietę miesięcznika przygotowała Zofia Komorowska, dyrektorartystyczna wydawnictwa.

Kampania promocyjna pisma już ruszyła i obejmuje prasę ("Shape","Podróże", "n.p.m.";), lokalne rozgłośnie radiowe oraz mailingi ikampanie banerowe w serwisach rowerwoych. Realizowana jest takżepromocja sprzedaży w sieciach Inmedio i Tabac.
Dom Wydawniczy Kruszona poza "Rowertourem" wydaje obecniemiesięcznik "n.p.m." poświęcony turystyce górskiej.











