Jeszcze w 2013 roku piłka ręczna zajmowała 9. miejsce w rankingu najpopularniejszych dyscyplin, ale już w 2014 i 2015 roku plasowała się na 4. pozycji, tuż za „żelazną trójką”: piłką nożną, siatkówką i skokami narciarskimi. Wcześniej piłka ręczna była mniej popularna od boksu, Formuły 1 czy walk MMA, ale sytuacja ta zmieniła się po bardzo dobrym występie naszych szczypiornistów w Danii na mistrzostwach Europy w styczniu 2014 roku.
Sukcesy polskich szczypiornistów istotnie wpłynęły na popularność piłki ręcznej wśród Polaków. Blisko połowa dorosłych osób (46 proc.) deklaruje zainteresowanie tą dyscypliną.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ruszaja-mistrzostwa-europy-w-pilce-recznej-mecze-na-czterech-antenach-polsatu ##

Badanie Sponsoring Monitor na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat. W 2015 r. zastosowano mix metod ilościowych – wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1520 wywiadów CATI oraz N=3756 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.











