Piłkarska Ekstraklasa: 190 mln zł wpływów w tym sezonie, kolejny wzrost dzięki nowej umowie telewizyjnej

Spółka Ekstraklasa, zarządzająca rozgrywkami piłkarskiej Lotto Ekstraklasy, prognozuje, że w sezonie 2018/2019 osiągnie 190 mln zł przychodów, o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. - Biorąc pod uwagę toczące się rozmowy dotyczące sprzedaży praw mediowych do pokazywania rozgrywek Ekstraklasy w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021 spodziewamy się kolejnego skokowego zwiększenia naszych wyników w tych latach - komentuje prezes spółki Marcin Animucki.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z prognozowanych 190 mln zł przychodów Ekstraklasy w tym sezonie 167 mln zł ma trafić do klubów grających w tych rozgrywkach i Polskiego Związku Piłki Nożnej, które są akcjonariuszami firmy.

- Prognozowany wzrost przychodów w sezonie 2018/2019 to z jednej strony efekt dalszego zwiększenia wpływów z tytułu praw mediowych, głównie międzynarodowych, ale także wynik skutecznej pracy departamentu marketingu i sprzedaży. Nie tylko przedłużyliśmy umowę z naszym sponsorem tytularnym - Lotto, ale także pozyskaliśmy kolejnego potężnego partnera głównego - PKO BP. Ponadto, wszystkie umowy obowiązujące do końca sezonu 2017/18 zostały przedłużone na następny okres. W rezultacie Ekstraklasa posiada również liczne grono partnerów oficjalnych, jak Oshee, O by Oshee, Henryk Kania czy Aztorin – wyjaśnia Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy.

Umowy z PKO BP i z Totalizatorem Sportowym (właścicielem marki Lotto) podpisano na trzy lata.

Największy udział w budżecie Ekstraklasy w sezonie 2018/2019 będą miały wpływy z tytułu praw mediowych. Mają one stanowić 84 proc. łącznych przychodów. Pozostałe 16 proc. będzie pochodzić głównie z praw marketingowych, licencji i barterów.

Według założeń budżetowych Ekstraklasa w bieżącym sezonie przekaże klubom-akcjonariuszom 160 mln zł: 155 mln zł w gotówce, a 5 mln zł w formie barterów. Rozliczane pieniężnie 153 mln zł zostaną podzielone według algorytmu obowiązującego już w minionym sezonie. Dodatkowo do klubów Ekstraklasy trafią też 2 mln zł, którymi spółka zarządzająca rozgrywkami zdecydowała zasilić program promowania młodych polskich zawodników organizowany przez PZPN - Pro Junior System. W ramach umowy 7 mln zł trafi do PZPN.

- W ramach naszego budżetu zaplanowaliśmy też środki, które pozwolą nam dodatkowo wesprzeć finansowo kluby Ekstraklasy, wykorzystując synergie zakupowe, jakie mamy jako spółka. Planujemy zakup mat przeciwśniegowych dla wszystkich klubów o wartości 1,5 mln zł, których finansowanie rozłożymy w naszym budżecie w okresie 3 lat. W tym roku zabudżetowaliśmy też zakup kamer do wszystkich klubów, które mają ułatwić sztabom szkoleniowym ocenę zawodników także podczas treningów - dodaje Marcin Animucki.

Ekstraklasa spodziewa się, że kolejny wzrost przychodów zanotuje w przyszłym sezonie dzięki nowym umowom na transmisje z rozgrywek, przede wszystkim w telewizji. Według nieoficjalnych informacji prawa telewizyjne na dwa sezony mają kupić nc+ i Telewizja Polska, mogą za to zapłacić ok. 250 mln zł (obecny kontrakt opiewa na ok. 150 mln zł rocznie).

- Biorąc pod uwagę toczące się rozmowy dotyczące sprzedaży praw mediowych do pokazywania rozgrywek Ekstraklasy w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021 spodziewamy się kolejnego skokowego zwiększenia naszych wyników w tych latach - komentuje szef Ekstraklasy.

Polska piłka w Canal+ i Eurosport

Do końca obecnego sezonu, czyli czerwca przyszłego roku, obowiązuje czteroletni kontrakt, który wszedł w życie w połowie 2015 roku. W ramach tej umowy stacje nc+ transmitują po sześć meczów z każdej kolejki Lotto Ekstraklasy, dwa spotkania (w piątek i poniedziałek o godz. 18:00) pokazuje Eurosport, a skróty i dwa mecze w sezonie - Telewizja Polska.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu