Piotr Najsztub w reklamie kampanii WWF Detox

Właśnie rusza społeczna kampania reklamowa mająca na celu zwiększenie kontroli nad wykorzystaniem i produkcją syntetycznych substancji chemicznych.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

W reklamie, przygotowanej pro bono przez agencję Euro RSCG Warsaw, wystąpili, także charytatywnie, Reni Jusis, Maja Ostaszewska, Krzysztof Hołowczyc i Piotr Najsztub. W ramach kampanii przygotowana została reklama prasowa, radiowa, internetowa i spot telewizyjny.

"Chcemy, aby przekaz był dla widzów na tyle ciekawy, by zachęcić ich do wejścia na stronę kampanii www.wwf.pl/detox, gdzie będą mogli znaleźć nie tylko rzetelną wiedzę na temat problemu braku kontroli nad produkcją i wykorzystaniem chemikaliów, ale przede wszystkim informację, jak mogą wpłynąć na zmianę tej sytuacji" - mówi Ireneusz Chojnacki, Dyrektor WWF Polska.

W layoucie reklamy prasowej widzimy znane twarze: Maję Ostaszewską, Reni Jusis, Piotra Najsztuba i Krzysztofa Hołowczyca. Znane postaci sfotografowane zostały w pozach wskazujących na zażyłe relacje... z oponą lub transformatorem. Ich bliski związek z tymi obiektami podkreśla jeszcze wyzwanie umieszczone na każdej reklamie: "Opona/transformator, moja krew". Dopiero tekst poniżej wyjaśnia zagadkę. Zaskakujące pokrewieństwo wynika z faktu, że cztery znane osoby, podobnie jak każdy z nas, mają w swoim organizmie toksyczne substancje chemiczne pochodzące z produktów codziennego użytku, takich jak opony i urządzenia elektryczne, ale również plastikowe butelki, wodoodporne tkaniny czy kosmetyki. Związki te, pomimo że są niebezpieczne dla naszego zdrowia, w efekcie luk prawnych cały czas wykorzystywane są w wielu otaczających nas przedmiotach. Celem reklamy jest zwrócenie uwagi na ten problem i zachęcenie czytelników do udania się na strony internetowe akcji. Mogą tam nie tylko dowiedzieć się więcej o chemikaliach w naszym życiu, ale również bezpośrednio wpłynąć na postęp prac związanych z tworzeniem    nowego prawa w zakresie kontroli nad chemikaliami, które może nam wszystkim zapewnić większe bezpieczeństwo i lepszą ochronę naszego zdrowia.

Na strony internetowe akcji kieruje również reklama telewizyjna. Widzimy w niej ciemną salę, na środku której siedzą w kręgu tajemnicze sylwetki. W pewnym momencie kamera zbliża się do jednej z osób i rozpoznajemy, że jest to Piotr Najsztub, który mówi: "Od wielu lat piorę w pralni chemicznej". Potem pojawia się Reni Jusis, by wyznać, że "Niedawno kupiła nowy komputer". Kolejne wyznania podobnej treści czynią jeszcze Maja Ostaszewska i Krzysztof Hołowczyc. Wyznania te w pierwszej chwili brzmią dziwaczne, tym bardziej, że wypowiadane z ogromną troską i pewnym zakłopotaniem (niczym wyznania anonimowego alkoholika). Celem takiego właśnie zestawienia znanych twarzy ze zwykłymi codziennymi czynnościami jest zaintrygowanie widza oraz uświadomienie, że w na pozór bezpiecznych, oswojonych przedmiotach i towarach może kryć się niebezpieczeństwo.

W najbliższym czasie reklamy będziemy mogli zobaczyć zarówno w prasie codziennej i miesięcznikach (Marie Claire, Poradnik Domowy, Polityka, Forum), jak i radiu (m.in. radio ZET, RMF), telewizji (m.in. MTV, VIVA, Discovery Channel), internecie (O2, Wirtualna Polska), a także w kinach. Wszystkie powierzchnie i czasy antenowe są pozyskiwane bezpłatnie.

Syntetyczne związki chemiczne są dzisiaj wszechobecne i teraz praktycznie nie możemy się bez nich obejść. Pozostajemy na co dzień w przekonaniu, że są dla nas bezpieczne. Sądzimy, że skoro zostały wykorzystane w produktach codziennego użytku, ktoś je kiedyś przebadał i sprawdził, jak wpływają na zdrowie ludzi. Jednak prawda jest inna. Aż 86% z ponad 30 000 substancji produkowanych w UE w ilości powyżej 1 tony rocznie to związki, o których wpływie na organizmy żywe praktycznie nic nie wiadomo. Tymczasem coraz więcej raportów naukowych wskazuje na związki pomiędzy powszechnym skażeniem chemikaliami a problemami zdrowotnymi, takimi jak niepłodność, wady rozwojowe u dzieci, nowotwory czy alergie. Można powiedzieć, że obecna sytuacja przypomina wielki niekontrolowany eksperyment prowadzony na ludziach i środowisku.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"