Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w 2012 roku wyniosła 128 842 egz. i w porównaniu do 2011 roku o 21,78 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Był to jednocześnie największy spadek w zestawieniu, ale w 2011 roku tytuł ten ukazywał się na rynku dopiero od sierpnia.
Drugie miejsce zajął wydawany przez G+J Polska miesięcznik „Focus”. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmalała o 12,97 proc. i wyniosła 90 232 egz.
Trzecia lokata przypadła magazynowi „Wiedza i Życie” (Prószyński Media). Pismo to zanotowało spadek wyniku sprzedażowego o 8,48 proc. do 28 531 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej pierwsze miejsce zajął magazyn „Uważam Rze Historia” (Presspublica), którego sprzedaż ogółem w 2012 roku wyniosła 84 547 egz. (ukazywał się on od kwietnia 2012 roku).

Z kolei drugą lokatę zajął „Focus Historia” (G+J Polska), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmalała o 0,14 proc. do poziomu 39 259 egz.
W grudniu 2012 roku także pierwsze miejsce zajął „Świat Wiedzy” (104 975 egz.; spadek względem grudnia 2011 roku o 33,06 proc.), drugie - „Focus” (68 163 egz.; w dół o 15,14 proc.), a trzecie - „Wiedza i Życie” (24 048 egz.; - o 22,70 proc.).
W tym ujęciu największy spadek zanotował „21.Wiek” (Amconex) - wyniósł on 35,67 proc. do poziomu 16 473 egz.











