Piwo Buh trafiło już na półki w sklepach sieci Żabka w całej Polsce. Ale w najbliższych tygodniach Buh będzie dostępny także w sklepie firmowym Browaru Tenczynek.
- Pierwsza partia piwa Buh właśnie zjechała z taśmy produkcyjnej! Popularność suszu konopnego ostatnio błyskawicznie rośnie wśród konsumentów i nie można się temu dziwić. Ilość zastosowań konopi siewnych liczy się już w setkach: od właściwości leczniczych, przez smakowe, po branżę tekstylną. My postanowiliśmy połączyć konopie z produktem, który też przeżywał ostatnio rewolucję i namieszał w branży: piwo kraftowe. Sieć Żabka Polska to ponad 6,5 tysiąca sklepów na terenie całej Polski. To świetny start na premierę Buha - zapowiedział Janusz Palikot, prezes spółki Przyjazne Państwo.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kuba-wojewodzki-wspolnik-janusz-palikot-piwo-z-olejow-z-konopi-przyjazne-panstwo,7170448306693761a ##

Ambasadorką projektu została aktorka Katarzyna Warnke, którą można zobaczyć na kreacjach reklamowych. Ogólnopolska kampania promocyjna już ruszyła w mediach społecznościowych, w weekend ma się pojawić na nośnikach reklamy zewnętrznej. Twórcy zapowiadają, że Buh będzie mieć też swoją kampanię telewizyjną. Oprócz Warnke produkt promują także Kuba Wojewódzki i Janusz Palikot.
Wariant Buha dostępny w Żabce zawiera 5 proc. alkoholu, zaś Pils, który swoją premierę będzie miał za kilka tygodni, to 5,4 proc. alkoholu. Za receptury odpowiada piwowar związany od lat z Browarem Tenczynek - Sebastian Jabłoński.
- Buh to piwo w stylu ALE, w którym mieszanka chmieli daje odpowiednie aromaty. Mamy tu polską Marynkę i klasyczny dla Anglii chmiel East Kent Golding. Do tego naturalny susz konopny najwyższej jakości oraz kilka autorskich tricków, które są już naszą tajemnicą, a wpływają na smakowe walory piwa - dodaje Jabłoński.

Spółka Wojewódzkiego i Palikota
Założyciele Przyjaznego Państwa zapowiadali produkcję Buha jeszcze w październiku 2020 roku. Piwo od początku budziło emocje ze względu na twórców spółki, a także na dodany susz konopny (twórca zapowiadali, że będzie zawierało frakcję olejów uzyskanych z konopi - CBD). Produkcja piwa realizowana jest w browarze Tenczynek, należącym do Janusza Palikota.
Wydruk etykiet na butelki piwa Buh, zrealizowano przy współpracy z firmą GRAFPOL B.M. Meszkes z Bydgoszczy, kapslami zajęły Promet, a kartonami – Janmar Centrum. Autorem projektu jest Tomasz Waciak Wójcik, wieloletni dyrektor artystyczny „Playboy”.
Przyjazne Państwo tworzą: Kuba Wojewódzki, Janusz Palikot i Tomasz Czechowski. Kuba Wojewódzki to jeden z najpopularniejszych polskich dziennikarzy, prezenter TVN i showman, jednocześnie rozwija swoją sieć restauracji – Niewinni Czarodzieje.

Janusz Palikot z branżą napojów jest związany od 30 lat, z kilkuletnią przerwą na politykę. W 2018 roku od Marka Jakubiaka odkupił historyczny, małopolski browar – Tenczynek. Stworzył też trzy kolejne biznesy: Tenczyńska Okovita, Tenczynek Bezalkoholowe i Alembik Polska, które zanotowały rekordowe kwoty w emisjach crowdfundingu udziałowego. Tak zyskał ponad 3,5 tys. inwestorów.
Trzecim wspólnikiem Przyjaznego Państwa SA jest Tomasz Czechowski, zaangażowany w rozwój marki piw rzemieślniczych Doctor Brew oraz licznych projektów w branży gastronomicznej.
Ostatnią serię „Kuby Wojewódzkiego” w TVN oglądało średnio 812 tys. osób, o 143 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. TVN w czasie emisji programu nadal był liderem rynku telewizyjnego zarówno w 4+, jak i w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 11,55 mln zł.










