PKO BP i ING Bank Śląski liderami wydatków reklamowych wśród banków (Top5)

PKO BP i ING Bank Śląski wydały przez trzy kwartały br. na reklamę najwięcej spośród banków, Credit Agricole zwiększył nakłady o blisko połowę. Banki najwięcej wydawały na telewizję, redukując budżety na gazety, kina i indoor.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
PKO BP i ING Bank Śląski liderami wydatków reklamowych wśród banków (Top5)
fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do września br. banki wydały na reklamy w mediach tradycyjnych (bez internetu) 934,7 mln zł. Było to 15,8 proc. więcej w porównaniu z takim samym okresem ub.r.  - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).PKO BP liderem

Liderem wydatków reklamowych wśród banków jest PKO BP z nakładami w wysokości 94,4 mln zł, większymi rok do roku o 27,3 proc. Drugie miejsce zajmuje ING Bank Śląski, który wydał na reklamy w omawianym okresie 91,5 mln zł, czyli 29,5 proc. więcej w skali roku.

Ścisłą czołówkę na podium zamyka mBank z wydatkami w wysokości 86,4 mln zł – o 10,2 proc. wyższymi niż rok wcześniej.Kolejne miejsca w rankingu zajmują: Bank Millennium – 84,1 mln zł (+42 proc.) i Credit Agricole Bank Polska – 72,5 mln zł (+48,5 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/bank-pekao-i-pko-bank-polski-ranking-najlepsze-infolinie-dla-klientow,7170801181599361a ##

grafika

Najwięcej na telewizję

Dwie trzecie wszystkich bankowych wydatków reklamowych trafiło w pierwszych trzech kwartałach br. do telewizji – było to 611,3 mln zł (wzrost o 25, proc.).

Jedna czwarta tego – 144,6 mln zł – została ulokowana w stacjach radiowych, co oznacza wzrost w skali roku o 4,3 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mbank-sprzedaz-przez-comerzbank-zmieni-uklad-sil-na-polskim-rynku-bankowym-opinie,7170809695815809a ##

W omawianym okresie banki zwiększyły też wydatki w magazynach – o 8,1 proc., z 36,1 mln zł do 39 mln zł oraz na reklamę zewnętrzną – o 37,4 proc., z 30,4 mln zł do 41,8 mln zł.

W tym samym czasie branża bankowa zredukowała nakłady reklamowe na gazety, kina i indoor. Do gazet trafiło 26,4 proc. mniej pieniędzy niż przed rokiem (20,9 mln zł), do kin – 10,6 proc. mniej (75,9 mln zł), zaś wydatki na reklamę indoorową spadły o 43,5 proc. (1,08 mln zł).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów