PKO BP kończy współpracę z Sigmą Bis

Bank PKO BP rozstrzygnął przetarg na obsługę mediową. Wybrał w nim agencję mediową Havas Media, co oznacza koniec dotychczasowej współpracy z Sigma Bis (należy do PZU i Orlenu).

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
PKO BP kończy współpracę z Sigmą Bis
fot. materiały prasowe

O planach przetargowych PKO BP na obsługę mediową informowaliśmy już w październiku ub.r. Bank nie komentował na późniejszym etapie szczegółów dotyczących prowadzonego postępowania. 

Po wielu miesiącach PKO BP zdecydował się powierzyć swój budżet mediowy (zarówno online, jak i offline) agencji mediowej Havas Media. 

- PKO Bank Polski to najsilniejsza marka bankowa na polskim rynku. Mamy ambicję, by umacniać wartość marki i prowadzić bardzo aktywną komunikację marketingową. Dlatego poszukiwaliśmy partnera, który może sprostać naszym ambicjom. Jestem przekonany, że nasza współpraca będzie procentowała efektywnymi kampaniami i pomoże jeszcze lepiej pokazać klientom jakość naszych usług – podsumowuje Marcin Szymkowiak, dyrektor pionu marketingu PKO Banku Polskiego.

Havas Media będzie odpowiadać za tworzenie i realizację strategii mediowej PKO Banku Polskiego oraz zakup mediów online i offline zarówno dla banku jak i spółek grupy kapitałowej.

– W przetargu zaprezentowaliśmy innowacyjną strategię stworzoną przez nasze CSA (Customer Science Analytics) napędzaną danymi Converged i uwzględniającą technologię AI. To podejście, odpowiadające na wyzwania współczesnego świata zarówno z punktu widzenia komunikacji, jak i pod względem rosnących oczekiwań klientów banku – dodaje Marcin Błoński, business unit managing partner Havas Media.

Sigma Bis traci dużego klienta

Dotychczas za planowanie i zakup mediów do kampanii banku PKO Banku Polskiego odpowiadała agencja mediowa Sigma Bis, należąca do Orlenu i PZU. Współpracowała z bankiem w tym zakresie od 2021 roku. 

Pod koniec września 2024 roku PKO BP poinformował o wynikach audytu, który obejmował m.in. wydatki na marketing. Audytowi poddano ok. 40 proc. wydatków na szeroko rozumiane działania marketingowe, w tym na zakup reklam oraz działania sponsoringowe.

Audytorzy wskazali szczególnie na wzrost wydatków w 2019 r. i 2023 r. Zauważono też przekazanie ok. 20 proc. budżetu w 2019 r. na jedną ze stacji telewizyjnych z oglądalnością na poziomie 0,5 proc. widowni – przy jednoczesnej rezygnacji z emitowania reklam w stacjach telewizyjnych o wysokiej oglądalności. 

"Uwagę zwraca również finansowanie wydarzeń lub prywatnych firm i instytucji bez uprzedniego sporządzania adekwatnego uzasadnienia biznesowego lub wizerunkowego. Zdaniem zewnętrznych audytorów ich realizacja nosiła znamiona próby osiągnięcia określonych celów politycznych" - podkreślono. 

W komunikacie podano, że nieprawidłowości w obszarze marketingu stanowią podstawę do zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa – z tytułu niegospodarności w zakresie wydatków oraz braku nadzoru nad nimi. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"