Tylko w 2019 roku przez system e-IC pasażerowie nabyli ponad 14,5 mln biletów. Z kolei tylko w styczniu 2020 roku zakup biletów przez internetowy serwis PKP Intercity wybrało ponad 1,3 mln pasażerów.
Internetową sprzedaż szczególnie upodobali sobie studenci, którzy stanowili 26% ubiegłorocznych użytkowników e-IC. Po skorzystaniu z systemu w podróż z PKP Intercity ruszyło wówczas ich niemal 4,5 mln.
W 2019 roku największą popularnością wśród użytkowników e-IC cieszyły się podróże między Warszawą a Krakowem oraz Warszawą a Trójmiastem.
PKP Intercity obserwuje stale rosnące zainteresowanie sprzedażą w kanałach zdalnych - za ich pośrednictwem sprzedaje 47% biletów, a system e-IC odpowiada za ponad 90% tych transakcji.

System e-IC umożliwia pasażerom kupno biletów na połączenia krajowe oraz wybrane połączenia międzynarodowe realizowane przez PKP Intercity. Podróżni mogą dokonać zakupu bez rejestracji lub zakładając konto. Pasażerowie mogą nabyć tą drogą bilety zaznaczając przysługującą im zniżkę, wybierając rodzaj miejsca, które ich interesuje, a także zakupić bilety na dodatkowy bagaż czy przewóz psa. Internetowy system sprzedaży oferuje również możliwość zwrotu biletu bez wychodzenia z domu.











