Platforma emuze.me od e-muzyki debiutuje na rynku

Na polski rynek muzyczny wkroczyła nowa platforma emuze.me. Daje szanse niezależnym artystom i wytwórniom na wypromowanie swojej muzyki w największych serwisach streamingowych na całym świecie. Odpowiada za nią e-muzyka, która zajmuje się cyfrową dystrybucją muzyki.

ram
ram
Udostępnij artykuł:
Platforma emuze.me od e-muzyki debiutuje na rynku

Platformę uruchomiono 20 września. Ma pomóc osobom rozpoczynającym swoją przygodę z muzyką w rozwinięciu ich kariery. Twórcy emuze.me skupili się przede wszystkim na tym, aby platforma była realnym wsparciem dla jej użytkowników. "Posiada przejrzysty interfejs oraz szereg udogodnień zarówno w zakresie technicznym, marketingowym, jak i merytorycznym, dlatego każda zainteresowana osoba może opublikować swoje utwory w prosty sposób" - czytamy w komunikacie. Dzięki platformie mają być wypromowane i dotrzeć do 50 serwisów streamingowych, takich jak Spotify, Tidal, Apple Music czy YouTube Music.

- Platforma powstała z myślą o artystach, którzy mają pomysł na siebie, jednak potrzebują realnego wsparcia w budowaniu swojej kariery - wyjaśnia Maciek Albigowski, brand manager emuze.me. - Projektując emuze.me, zapewniliśmy również rozwiązania dla butikowych wytwórni czy rozpoznawalnych zespołów muzycznych. Nasza oferta oparta jest o podział przychodu ze sprzedaży muzyki – brak w niej opłat wstępnych czy stałych, a przystępne ceny usług marketingowych to jeden z jej głównych filarów. Ponadto współpraca z nami jest wyjątkowo elastyczna, ponieważ nie wymagamy licencji na wyłączność. Nasz know-how podajemy w języku polskim, dzięki temu ułatwiamy wejście na rynek początkującym muzykom poznającym dopiero nomenklaturę branżową.

Wykonawcy mają zarabiać

Jak informują twórcy platformy, artyści nie muszą obawiać się o promocję. emuze.me ma im zapewniać marketing w serwisach cyfrowych, realizować kampanie w mediach społecznościowych, a także komunikować premiery w newsletterze wysyłanym do polskich redakcji online, radiowych i telewizyjnych. Platforma na dawać szanse na nawiązanie relacji z lokalnymi artystami, menadżerami czy producentami audio-video. Dodatkowym benefitem mają być atrakcyjne oferty na sprzedaż biletów poprzez bileterię Going., a także wsparcie promocyjne w zakresie produkcji teledysku, sesji foto czy muzycznej, usług graficznych i związanych z obróbką audio.  

Pomysłodawcy platformy zapewniają, że z emuze.me można będzie zarobić. Wykonawca ma szansę otrzymać od 70 do 85 proc. zysków ze sprzedaży, bez ponoszenia żadnych stałych czy wstępnych opłat, a osoby, które zarejestrują się w serwisie do końca września i spełnią wymagania regulaminu promocyjnego - otrzymają 100 proc. przychodów ze sprzedaży muzyki do końca listopada.

Grzegorz Halama w spocie promocyjnym

Za nową platformę odpowiedzialna jest e-muzyka S.A., będąca częścią polskiej Grupy Empik. To jeden z dystrybutorów w branży muzycznej z blisko 20-letnim doświadczeniem.

Wprowadzeniu nowej platformy towarzyszą działania promocyjne. Twórcy przygotowali spot z udziałem Grzegorza Halamy, aktora kabaretowego, który wciela się w rolę stereotypowego menadżera, liczącego na zyski kosztem swoich "podopiecznych".

Wyświetl ten post na Instagramie                       Post udostępniony przez emuze.me (@emuze.me)

Ponadto e-muzyka przed uruchomieniem platformy prowadziła w mediach społecznościowych komunikację teaserową. Publikowane posty miały na celu edukowanie odbiorców w zakresie samodzielnego promowania muzyki, a także tajemniczo wprowadzały obserwujących w świat emuze.me.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online