Platforma TVP wyprzedziła Disney+. Nie ma mocnych na Netfliksa

Netfliksa odwiedza miesięcznie prawie 10 mln polskich internautów, dzięki czemu platforma ma około połowy udziału w segmencie streamingu wideo w Polsce. We wrześniu duże wzrosty osiągnęły platformy czołowych nadawców telewizyjnych, z których TVP VOD wyprzedziła Disney+.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Platforma TVP wyprzedziła Disney+. Nie ma mocnych na Netfliksa

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl we wrześniu 2024 roku Netfliksa na komputerach, smartfonach i tabletach odwiedziło u nas 9,96 mln użytkowników, czyli 33,5 proc. wszystkich internautów. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 20 minut i 33 sekundy.

Dało to Netfliksowi 49,1 proc. udziału w łącznym czasie korzystania z platform VoD i OTT. W Mediapanelu nie jest uwzględniane korzystanie z telewizorów smart TV.

Z pozostałych platform tylko Max przekroczył we wrześniu pułap 4 mln użytkowników (Disney+ był bardzo blisko), a TVP VOD i Sweet.tv - poziom 3,5 godziny przeciętnego czasu korzystania. W efekcie Max miał ponad 11,11 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo, a kolejne trzy witryny - od 6 do 8,1 proc.

Ponad 3,5 godziny na TVP VOD i Sweet.tv

Obecny u nas od połowy czerwca br. Max (TVN Warner Bros. Discovery) we wrześniu przyciągnął 4,55 mln polskich użytkowników, każdego przeciętnie na 2 godziny, 38 minut i 56 sekund. Natomiast należący do tego nadawcy Player zanotował 2,52 mln odwiedzających oraz 2 godziny, 34 minuty i 20 sekund średniego czasu korzystania oraz 5,98 proc. udziału w łącznym czasie.

TVP VOD odwiedziło 2,41 mln internautów, spędzając przeciętnie po 3 godziny, 39 minut i 18 sekund, co dało 8,13 proc. udziału w łącznym czasie korzystania. Polsat Box Go przyciągnął 1,58 mln użytkowników, 2 godziny, 2 minuty i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 2,98 proc. udziału w całkowitym czasie, a Sweet.tv - tylko 464,4 tys. internautów, ale każdego średnio na 3 godziny, 33 minuty i 20 sekund, co dało 1,52 proc. udziału.

Poniżej półtorej godziny spędzali tam przeciętnie użytkownicy dwóch platform. Canal+ online zanotował 2,08 mln odwiedzających, godzinę, 28 minut i 56 sekund spędzonych średnio przez każdego oraz 2,84 proc. udziału w łącznym czasie korzystania, natomiast SkyShowtime - 1,41 mln użytkowników, godzinę, 17 minut i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania oraz 1,68 proc. udziału.

grafika

W porównaniu z sierpniem Netflix zyskał 232,8 tys. użytkowników (2,4 proc.), przy czym średni czas spędzony przez każdego zmalał o 11 minut i 54 sekundy (3,6 proc.), co przełożyło się na spadek udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu o 1,04 pkt proc. (2,1 proc.).

Udział platformy Max nieznacznie się natomiast zwiększył - o 0,19 pkt proc. (1,7 proc.), bo przy wzroście liczby odwiedzających o 970,9 tys. (27,1 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego zmniejszył się o 38 minut i 5 sekund (19,3 proc.).

TVP VOD i Player wyprzedziły Disney+ i Prime Video

Wraz ze startem jesiennych ramówek mocno w górę poszła natomiast odwiedzalność platform głównych nadawców telewizyjnych. TVP VOD zyskała 400 tys. użytkowników (19,9 proc.), 26 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania (13,5 proc.) oraz 2,1 pkt proc. (34,9 proc.) udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo. Dzięki temu wysunęła się nad Disney+, który przy wzroście liczby internautów o 805,6 tys. (25,6 proc.) i spadku średniego czasu spędzonego przez każdego o godzinę, 7 minut i 50 sekund (40,1 proc.) zanotował spadek udziału o 2,09 pkt proc. (25,4 proc.).

Udział Playera podskoczył o 1,76 pkt proc. (41,9 proc.), bo przy nieznacznym wzroście liczby użytkowników przeciętny czas korzystania wydłużył się o 45 minut i 39 sekund (42 proc.). Platforma wyprzedziła Prime Video, którego udział zmniejszył się o 0,21 pkt proc. (4,5 proc.), na co złożył się wzrost liczby odwiedzających o 113,1 tys. (3,9 proc.) i spadek średniego czasu o 7 minut i 23 sekundy (8 proc.).

Z kolei Polsat Box Go zyskał 142,6 tys. użytkowników (9,9 proc.), 22 minuty i 27 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (22,4 proc.) oraz 0,75 pkt proc. udziału w łącznym czasie (33,4 proc.), za to na Canal+ online ubyło 80 tys. internautów (3,7 proc.), średni czas korzystania zmalał o 33 minuty i 54 sekundy (27,6 proc.), a udział - o 1,27 pkt proc. (30,8 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji