Nowe terminale i płatności bezgotówkowe w placówkach i u kurierów Poczty Polskiej

Poczta Polska wprowadzi płatność kartą oraz płatności mobilne w 4700 swoich placówek i u 3500 kurierów. To efekt nowego kontraktu podpisanego przez tę spółką z konsorcjum Banku Pocztowego, PKO Banku Polskiego i spółki eService.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Liderem konsorcjum jest Bank Pocztowy. Umowa zawarta przez Pocztę Polską z tym bankiem, PKO BP i eService obowiązywać będzie przez 3 najbliższe lata i dotyczy dzierżawy terminali POS oraz obsługi transakcji realizowanych kartami płatniczymi.

- Liczba transakcji kartami w placówkach Poczty Polskiej, od wprowadzenia w nich terminali POS przed trzema laty systematycznie wzrasta. Poza naturalnymi dla wielu z nas transakcjami bezgotówkowymi, mowa także o innych usługach typu cash-back, płatności BLIK czy doładowanie telefonu. Kontrakt zawarty z konsorcjum, którego liderem jest Bank Pocztowy, pozwoli na zwiększenie synergii pomiędzy Bankiem i Pocztą oraz stwarza większe możliwości budowania rozwiązań usług finansowych w przyszłości - mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.Zainstalowane w placówkach Poczty Polskiej terminale POS pozwalają korzystać z wielu usług. Oprócz akceptacji płatności kartami VISA i Mastercard oraz wielu innych organizacji płatniczych, klienci mają do dyspozycji płatności BLIKiem, płatności w walucie karty (DCC), doładowania telefonów komórkowych kartą czy usługę cash-back, pozwalającą wypłacać gotówkę z karty w placówce pocztowej.

- Ciekawą i wartą odnotowania usługą, dostępną dla klientów Poczty Polskiej, są także kody Paysafecard, czyli unikatowa kombinacja znaków, pozwalająca na dokonywanie płatności m.in. w serwisach internetowych. Jako partner technologiczny działający w konsorcjum rynkowych liderów, chcemy dostarczać jego członkom i ich klientom wygodne i zaawansowane rozwiązania płatnicze. Wiemy, że posiadacze kart oczekują łatwego dostępu do tego typu usług. Wskazują na to m.in. nasze autorskie badania i testy konsumenckie - mówi Joanna Seklecka, prezes zarządu eService.

Poczta Polska wprowadziła też rozwiązanie płatnicze umożliwiające bezgotówkowe opłacenie paczki pobraniowej. Usługa jest dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Klienci Poczty Polskiej podczas odbioru przesyłki bezpośrednio od kuriera czy w placówce pocztowej mogą też bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów opłacić bezgotówkowo należność wynikającą z usługi pobrania.

Dodatkowo, samoobsługowe urządzenia nadawczo-odbiorcze Poczty Polskiej w tzw. strefach 24h również posiadają terminale do płatności kartami.

W najbliższym czasie Konsorcjum wraz z Pocztą Polską planuje wprowadzenie nowych usług z wykorzystaniem możliwości, jakie dają terminale, w tym rozszerzenie akceptacji płatności kartami w ramach produktów Totalizatora Sportowego. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"