Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, „Fame czy shame” to program oparty na autorskim pomyśle Playera i agencji DDOB, która zajmuje się jego realizacją, a także odpowiada za dobór twórców, produkcję i scenariusz. Formuła projektu polega na tym, że 10 celebrytów młodego pokolenia (m.in. influencerów z TikToka, Instagrama i YouTube) przez osiem tygodni będzie ze sobą mieszkać w domu w Konstancinie-Jeziornie.
Jak wynika z opisu programu „codziennie mają stanąć przed nowymi wyzwaniami, których wynik zdecyduje, kto następny dzień spędzi w grupie „fame” - otoczony przywilejami i luksusami, a kto w przegranej - „shame” - pozbawiony wygód. Wykonywanie zadań będą utrudniać goście - znane osobowości mediów i telewizji. Twórca, który pod koniec dwóch miesięcy zdobędzie najwięcej punktów ma szansę zgarnąć nagrodę główną, która jeszcze pozostaje tajemnicą”.

Zwycięzcę w finale projektu wybiorą widzowie. - Program ma charakter „live” i „on-line” - mamy większą swobodę niż przy produkcjach antenowych, stąd scenariusz też jest elastyczny. Bierzemy pod uwagę taką możliwość, że niektóre elementy będą zmieniane w trakcie jego trwania, aby jeszcze bardziej zaskakiwać widzów. Ideą formatu jest również współpraca z fanami, jeśli podsuną nam dobry pomysł, my go spróbujemy zastosować - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN Discovery Polska.
Wśród uczestników „Fame czy shame” znajdą się m.in. Łukasz „Blondino” Książkiewicz (brał udział w programie „Hotel Paradise”), Filip Zabielski (youtuber), Michał Gała (uczestnik reality-show „Top model”; brał udział w projekcie Team X) i Marta Rentel (influencerka).
W przeciwieństwie do innych formatów tego typu gwiazdy „Fame czy shame” nie zostaną odcięci od świata zewnętrznego. Będą mogli opuszczać willę, a za podtrzymywanie relacji ze swoimi followersami będą otrzymywać dodatkowe punkty.

Premiera 25 czerwca, program dostępny w modelu AVOD
Portal Wirtualnemedia.pl ustalił, że premiera „Fame czy shame” w Player.pl odbędzie się w czwartek, 25 czerwca 2020 roku. Program będzie się składać z materiałów montowanych oraz transmisji na żywo.
Ze względu na fakt, że program jest skierowany do młodej widowni, format na platformie dostępny będzie bezpłatnie (AVOD).











