PlayWay to grupa kapitałowa notowana na giełdzie, która poprzez swoje spółki zależne zajmuje się wydawaniem gier wideo. Firma ma na koncie coraz lepsze wyniki biznesowe. W drugim kwartale br. zanotowała 136,22 mln zł zysku netto, więcej niż w całym ub.r. Jej przychody poszły w górę o 102 proc. do 66,63 mln zł.
5 procent za pomysł na grę
Teraz PlayWay poinformował o uruchomieniu Need for Game Idea, platformy która ma służyć z jednej strony pozyskiwaniu pomysłów na nowe gry wideo od twórców z całego świata, a z drugiej strony integrować i aktywizować społeczność fanów gier grupy m.in. przez możliwość interakcji z deweloperami oraz zakup unikalnych produktów związanych z grami spod znaku PlayWay.
Jak informuje firma po rejestracji w Need for Game Idea, z wykorzystaniem konta na platformie Steam, użytkownicy będą mogli zgłaszać swoje pomysły na gry. Każdy z użytkowników Need for Game Idea będzie mógł zgłosić jeden pomysł, za który otrzyma 1 token PWAY. Autorzy pomysłów wartych zgłębienia będą mogli, po uprzednim kontakcie ze strony Need for Game Idea, zgłosić rozbudowany koncept gry, który następnie zostanie opublikowany w wewnętrznym systemie PlayWay, dostępnym dla spółek deweloperskich grupy.

Według zapowiedzi autor konceptu, po zawarciu umowy przenoszącej prawa autorskie do pomysłu, otrzyma 100 PWAY, jak również gwarancję 5 proc. udziału w zyskach ze sprzedaży gry opartej na zgłoszonym koncepcie, jeśli finalnie zostanie ona zrealizowana oraz wydana.
- Z ponad 70 studiami deweloperskimi wchodzącymi w skład grupy, 70 wydanymi grami i ponad 100 tytułami w produkcji jesteśmy jednym z wiodących, najbardziej aktywnych graczy na globalnym rynku gier wideo – zaznacza w komunikacie Krzysztof Kostowski, prezes PlayWay. - Nasz sukces nie byłby możliwy bez naszych klientów -graczy wspierających nas nie tylko poprzez zakupy kolejnych tytułów spod znaku PlayWay, ale również interakcje z nami, merytoryczne opinie i wskazówki nt. naszych gier. Chcemy pełniej wykorzystać tą energię i pójść krok dalej, umożliwiając społeczności graczy, dzięki Need for Game Idea, zgłaszanie własnych pomysły na gry. Koncept ten, m.in. dzięki wykorzystaniu technologii blockchain ma globalny potencjał i może stać się jednym z filarów rozwoju Grupy PlayWay.

Czytaj także: W CD Projekt Red praca obowiązkowo sześć dni w tygodniu, żeby skończyć „Cyberpunk 2077”
Kluczowym składnikiem w Need for Game Idea jest PWAY, oparty o Ethereum token, stworzony specjalnie na potrzeby platformy PlayWay. PWAY ma wyróżniać m.in. z góry określona podaż tokenów wynosząca 42 111 111 sztuk.
– Nasz koncept wyklucza kolejne emisje tokenów, ich liczba, niezależnie od rozwoju projektu Need for Game Idea, pozostanie niezmienna - informuje Marek Parzyński, prezes spółki Pway z Grupy PlayWay. - Nie zakładamy sprzedaży już wyemitowanych tokenów, będą one służyć przede wszystkim wynagradzaniu autorów pomysłów i koncepcji gier, nie wykluczamy również wykorzystania go do rozliczeń z podmiotami współpracującymi z platformą i Grupą PlayWay. Zakładamy, iż w perspektywie kilku miesięcy od startu platformy PWAY będzie notowany na co najmniej jednej z giełd kryptowalutowych, co umożliwi wygodną sprzedaż i zakup tokenu. Sam PWAY ma służyć m.in. zakupowi, za pośrednictwem platformy Need for Game Idea unikalnych, atrakcyjnych dla graczy produktów, takich jak np. wspólna eksploracja naszych gier z ich twórcami, rozmowy z deweloperami, możliwość zaawansowanej personalizacji postaci w grach, umieszczenia swojego imienia i nazwiska w credits’ach gry. Chcemy, by katalog tych produktów rozwijał się stosownie do oczekiwań użytkowników platformy. Posiadacze PWAY będą również mogli mieć wpływ na rozwój platformy, decydując o wdrożeniu poszczególnych rozwiązań.

Przedstawiciele grupy PlayWay wskazują, że rozwój platformy będzie w dłuższym okresie finansowany z udziału w zyskach gier stworzonych w oparciu o koncepty pozyskane za pośrednictwem Need for Game Idea. Platforma ma pobierać od deweloperów z grupy PlayWay 6 proc. zysków ze sprzedaży gier, by następnie przekazać, w tokenach PWAY, które platforma będzie skupować z rynku według ściśle określonych zasad, równowartość 5 proc. zysków z gier ich pomysłodawcom.











