"Płytka wyobraźnia to kalectwo"

Integracja ostrzega przed skokami do wody

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W Warszawie, przy moście na Jeziorku Czerniakowskim - w miejscu tragicznych skoków do wody - odbyło się niecodzienne spotkanie, w trakcie którego Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji zainaugurowało trzecią edycję ogólnopolskiej kampanii informacyjnej "Płytka wyobraźnia to kalectwo". Kampania ma na celu ostrzeganie młodych ludzi przed tragicznymi i często nieodwracalnymi skutkami nieprzemyślanych skoków do wody.

W tym roku, po raz pierwszy, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji wraz z Wodnym Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym przedstawiło mapę Warszawy i okolic, na której oznaczone są najniebezpieczniejsze miejsca, tzw. "czarne punkty", gdzie najczęściej zdarzają się wypadki po niefortunnym skoku do wody. Organizatorzy kampanii zaprezentowali tablicę, którą oznaczane będą takie miejsca, a pierwsza z nich zamontowana zostanie przy moście przy Jeziorku Czerniakowskim. Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji ma nadzieję, że ta inicjatywa przyczyni się do stworzenia podobnej mapy dla całej Polski.

"Po wakcjach, we współpracy z Fundacją Sue Ryder, zamierzamy również uruchomić specjalny fundusz "Pierwszy krok". Jego celem będzie pomoc finansowa ofiarom nieszczęśliwych wypadków w powrocie do samodzielnego życia" - powiedział Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji

Już od dziewięciu lat w akcję uświadamiającą zagrożenia związane ze skokami do wody (prowadzoną wcześniej pod hasłem "Nieświadomość") włączają się władze Warszawy. W tym roku we współpracy z Urzędem m.st. Warszawy wśród dzieci i młodzieży prowadzona będzie akcja informacyjno-edukacyjna z wykorzystaniem kaset wideo zawierających spot reklamowy kampanii oraz film dokumentalny Barbary Pawłowskiej z Telewizji Polskiej "Ostatni skok". Specjalny list w tej sprawie wystosował do wszystkich służb odpowiedzialnych za zdrowie i bezpieczeństwo prezydent Warszawy Lech Kaczyński.

Z badań instytutu SMG/KRC - prowadzonych jesienią 2001 i 2002 roku na zlecenie Stowarzyszenia Przyjciół Integracji - skoki do wody to jedno z najniebezpieczniejszych zagrożeń związanych z kąpielą. W prównaniu do roku 2001 wzrosła świadomość zagrożenia związanego ze skokami do wody (z 21% w 2001 roku do 26% w 2002 roku) oraz kąpielą w niedozwolonym miejscu (z 13% w 2001 roku do 17% w 2002 roku).Zarówno w 2001, jak i w 2002 roku około połowa badanych zapamiętała akcję informacyjną poświęconą problemowi skoków do wody. Natomiast w 2002 roku znacząco więcej (61% w porównaniu do 49% w 2001 roku) respondentów trafnie rozpoznało temat akcji. Badania zrealizowano w październiku 2001 i 2002 na próbach ogólnopolskich, reprezentatywnych, liczących odpowiednio 1005 i 1002 osoby, techniką sondażu omnibus.

Spoty promujące kampanię społeczną "Płytka wyobraźnia to kalectwo" od 16 czerwca, przez cztery kolejne tygodnie, emitowane będą w Telewizji Polskiej (Programy 1, 2 i 3). Dodatkowo, podczas wakacji planowana jest kampania w kinach, radio, prasie i na wiatach przystankowych.

Partnerzy kampanii: Best Marketing&Promotion Agency, Fundacja Sue Ryder w Polsce, Leo Burnett Warszawa, Polskie Radio S.A., Radio Zet , Rowland Communications, SMG/KRC Millward Brown, Starlink, TVP S.A., Upstairs Young & Rubicam Poland, Urząd m.st. Warszawy, Warszawskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe,

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"