PMPG Polskie Media dokupiła 10 proc. udziałów AWR „Wprost”

Spółka PMPG Polskie Media przejęła 10 proc. udziałów Agencji Wydawniczo-Reklamowej „Wprost”, wydawcy tygodnika „Wprost”, stając się jej jedynym właścicielem.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Poprzednio 10 proc. udziałów AWR „Wprost” należało do Lecha Kruszony, w przeszłości prezesa tej spółki, od dwóch dekad prowadzącego Dom Wydawniczy Kruszona.

W komunikacie giełdowym PMPG Polskie Media nie podano, ile wyniosła cena kupionych udziałów, zaznaczając, że „wartość transakcji nie ma istotnego wpływu na działalność Emitenta (czyli PMPG - przyp.)”.

- Jednakże w ocenie Zarządu Spółki zapewnienie posiadania wszystkich udziałów spółki Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost Sp. z o.o. może mieć w przyszłości istotne znaczenie dla działalności Emitenta z uwagi na możliwość swobodnego kształtowania polityki, w szczególności w zakresie polityki dywidendowej czy inwestycyjnej, wobec spółki Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost Sp. z o.o., która stanowi dla Spółki kluczowe aktywo - opisano.

AWR Wprost ze stratą i nowym prezesem

Agencja Wydawniczo-Reklamowa „Wprost” jest właścicielem tygodnika „Wprost”, który od wiosny ub.r. ukazuje się jedynie w wersji cyfrowej, od początku stycznia br. jego redaktorem naczelnym jest Robert Feluś.

AWR Wprost nie opublikowała jeszcze sprawozdania finansowego za ub.r. W 2019 roku przy wzroście przychodów z 22,45 do 23,12 mln zł zanotowała spadek wyniku netto z 2,58 mln zł zysku do 892,4 tys. zł straty. Jesienią ub.r. prezesem spółki został Andrzej Chmiel, poprzednio członek rady nadzorczej PMPG Polskie Media.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/fundacja-instytut-suwerennosci-i-dziedzictwa-w-europie-zalozyciele-pawel-lisicki,7170140489463937a ##

Cała grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należy też m.in. 81 proc. udziałów spółki Orle Pióro wydającej tygodnik „Do Rzeczy” i miesięcznik „Historia Do Rzeczy”, w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 33,9 proc. do 32,81 mln zł oraz wzrost wyniku netto z 11,39 mln zł straty do 5,11 mln zł zysku. Natomiast w pierwszym kwartale br. jej wpływy sprzedażowe zmalały o 36,9 proc. do 6,67 mln zł, a wynik netto poszedł w górę ze 106 tys. zł straty do 2,04 mln zł zysku.

Od kwietnia br. prezesem PMPG Polskie Media jest Katarzyna Gintrowska. 62,45 proc. akcji spółki należy do jej byłego prezesa Michała M. Lisieckiego. Przy kursie 4,82 zł z wtorku po południu kapitalizacja firmy wynosi 50,04 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?