PMPG Polskie Media w 2014 roku z mniejszym zyskiem i spadkiem przychodów

PMPG Polskie Media, właściciel m.in. „Wprost” i „Do Rzeczy”, zanotowała w 2014 roku spadek przychodów i zakończyła go z mniejszym zyskiem netto niż rok wcześniej. Spółka planuje rozszerzenie działalności zagranicą.

łb
łb
Udostępnij artykuł:
PMPG Polskie Media w 2014 roku z mniejszym zyskiem i spadkiem przychodów
Michał M. Lisiecki, prezes PMPG / fot. Maksymilian Rigamonti

Z raportu finansowego PMPG Polskie Media wynika, że przychody firmy w 2014 roku wyniosły 58,4 mln zł, co oznacza spadek o 10,15 proc. względem poprzedniego roku. - Wpływ na to miało przede wszystkim obniżenie wynagrodzeń z tytułu transakcji barterowych - podaje spółka.

EBITDA, czyli zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją, wyniosła 9,7 mln zł i był o 21 proc. wyższy od prognozowanej przed rokiem wartości. Grupa informuje, że wpływ na to miał wyższy od założonego poziom przychodów gotówkowych oraz optymalizacja kosztów. W ub.r. spółka wypracowała 4,3 mln zł zysku netto, natomiast w 2013 roku wynosił on 6,5 mln zł.

W 2015 roku PMPG Polskie Media chce utrzymać stabilny poziom przychodów oraz dalej się rozwijać zgodnie z przyjętą strategią. Służyć temu mają m.in. nowe projekty internetowe, nad którym prowadzone są zaawansowane prace, projekt wdrożenia treści wideo, a także akwizycje.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydawca-tygodnika-wprost-inwestuje-w-nieruchomosci ##

- W przedmiocie tych ostatnich zarząd prowadzi rozmowy z kilkoma podmiotami działającymi przede wszystkim w obszarze technologii i nowych mediów. W sferze naszego zainteresowania są wyłącznie podmioty o stabilnych podstawach i możliwościach rozwoju. W sferze planów jest również ekspansja zagraniczna spółki - podano w komunikacie.

Grupa Kapitałowa PMPG Polskie Media podaje, że niektóre publikacje wydawanych przez spółki zależne czasopism pozostały „bez istotnego wpływu na działalność prowadzoną przez emitenta”. Chodzi m.in. o ujawnione przez tygodnik „Wprost” w czerwcu 2014 roku stenogramy z podsłuchanych rozmów w restauracji Sowa i Przyjaciele, a także artykuły dotyczące mobbingu i molestowania dokonywanych rzekomo przez Kamila Durczoka w redakcji „Faktów” TVN (z lutego 2015 roku).

- Publikacje przed ukazaniem się w druku przeszły stosowną analizę ryzyka prawnego. To standardowa praktyka, nad którą czuwa dział prawny wydawnictwa - informuje PMPG Polskie Media.

Spółka PMPG jest właścicielem tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, miesięcznika "Historia Do Rzeczy" oraz serwisów internetowych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wlasciciel-wprost-decyzja-o-publikacji-materialow-na-temat-kamila-durczoka-byla-sluszna ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu