Wpływy PMPG Polskie Media zmalały o 9 proc. 5,3 mln zł straty wskutek kupna „Do Rzeczy" i sporu z bankiem

Grupa kapitałowa PMPG Polskie Media (wydawca m.in. „Wprost” i „Do Rzeczy”) w ub.r. zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 9,4 proc. do 51,77 mln zł, a jej wynik netto spadł z 7,99 mln zł zysku to 5,33 mln zł straty. Firma zaznacza, że bez negatywnego wpływu zdarzeń jednorazowych miałaby 9,75 mln zł zysku netto.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przychody gotówkowe PMPG Polskie Media zmalały z 49,7 do 47,73 mln zł, a wpływy barterowe - z 7,43 do 4,04 mln zł.

- Poziom naszych przychodów w poprzednim roku był głównie uwarunkowany zmianami w strukturze rynku reklamy oraz wpływem zmieniającej się sytuacji gospodarczo-politycznej i makroekonomicznej. Naszą działalność opieramy na reklamach, dlatego zmienność w tym segmencie oraz sektorze przedsiębiorstw miały wymierny wpływ na naszą bieżącą sytuację. Pomimo tego odnotowaliśmy dobre wyniki, a ostatnie kwartał 2017 r. oraz początek 2018 r. pozwalają optymistycznie patrzeć na rozwój przychodów w najbliższej przyszłości - komentuje w liście do interesariuszy Michał Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media.

Z kolei koszty sprzedaży wzrosły z 13,4 do 15,36 mln zł, koszty ogólnego zarządu zmalały z 8,27 do 7,34 mln zł, a pozostałe koszty operacyjne zwiększyły się z 3,16 do 5,11 mln zł. W efekcie zysk z działalności operacyjnej spadł z 9,54 do 6,51 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-tygodnikow-opinii-w-styczniu-2018-roku ##

Jednocześnie koszty finansowe PMPG Polskie Media podskoczyły z 1,52 do 13,02 mln zł. Trzy tygodnie temu firma zapowiedziała, że wskutek kupna w grudniu ub.r. 50,1 proc. udziałów spółki Orle Pióro (wydawcy „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”) jej skonsolidowany wynik finansowy za ub.r. zostanie pomniejszony o kwotę tej transakcji, czyli ok. 11,9 mln zł. - Należy podkreślić, że to transakcja o charakterze czysto księgowym i nie miała wpływu na przepływy pieniężne Grupy, ani na wyniki jednostkowe poszczególnych spółek z Grupy PMPG Polskie Media. Na poziomie jednostkowym wszystkie podmioty wchodzące w skład PMPG są rentowne, natomiast osiągnięcie ponad 80 proc. udziałów w Orlim Piórze przełoży się na udoskonalenie efektów synergii pomiędzy naszymi aktywami - zaznacza Michał Lisiecki.

Ponadto w czerwcu ub.r. Sąd Okręgowy w Warszawie orzekł, że firma ma zapłacić 563 tys. zł, odsetki od 1,3 mln euro i 107,2 tys. zł kosztów procesu w związku z poręczeniem wekslowym udzielonym spółce 3P Inwestycje Internetowe. PMPG nie zgadza się z tym orzeczeniem i złożyła apelację, ale zgodnie z przepisami musiała utworzyć rezerwę obciążającą je skonsolidowany wynik netto w kwocie 3,2 mln.

- Chciałbym przypomnieć, że dysponujemy już korzystnym wyrokiem w tej sprawie i jesteśmy przekonani, że kolejne orzeczenie będzie stanowiło jego podtrzymanie. Założenie rezerwy zostało podyktowane wymogami prawnymi oraz przeprowadzonymi przez nas analizami różnych scenariuszy - komentuje prezes PMPG Polskie Media.

- Z wyłączeniem wpływu tych zdarzeń odnotowaliśmy znormalizowany zysk netto na poziomie 9,8 mln zł (wzrost o 22 proc. r/r). Marże EBITDA oraz netto wyniosły po 19 proc., co oznacza wzrost odpowiednio o 1 p.p. i 5 p.p. To wymierny efekt szeregu decyzji zarządczych, organizacyjnych i kadrowych podjętych na przełomie 2016 i 2017 r. - dodaje Lisiecki.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele