PMPG Polskie Media ze wzrostem przychodów. „Uruchomienie nowych projektów eventowych”

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media w 2016 roku wzrosły do 57 mln zł. Zysk brutto wzrósł o 42 proc. (9,5 mln zł), a zysk netto - o 37 proc. (8 mln zł).

łb
łb
Udostępnij artykuł:
PMPG Polskie Media ze wzrostem przychodów. „Uruchomienie nowych projektów eventowych”

W 2016 roku przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media wyniosły 57,1 mln zł i były o 10 proc. wyższe od tych osiągniętych rok wcześniej. Skonsolidowany EBIT ukształtował się na poziomie 9,5 mln zł, co oznacza wzrost o 65 proc. w stosunku do 2015 r. EBITDA wyniosła 10,16 mln zł i była o 59 proc. wyższa od ubiegłorocznej oraz o 25 proc. od prognozy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spółka wyjaśnia, że przekroczenie opublikowanej w czerwcu 2016 r. prognozy wynikało przede wszystkim z uruchomienia w IV kwartale roku 2016 nowych projektów eventowych (m.in. „100% Polski Produkt”, „TOP Wizjonerzy”), których zatwierdzenie nastąpiło w III kwartale, stąd nie zostały one uwzględnione w prognozie oraz wzrostu ceny egzemplarzowej tygodnika „Do Rzeczy”. Pozytywny wpływ na rentowność miała również optymalizacja kosztów sprzedaży osiągnięta dzięki wdrożeniu automatyzacji procesu obsługi zleceń oraz uproszczeniu struktury sprzedażowej.

- Prognozowaliśmy w oparciu o konserwatywne założenia, zgodnie z podejściem overdeliver than overpromise. Przychody z nowych projektów zostały uwzględnione w P&L 2017 r., zakładając, że nie wpłyną one znacząco na wyniki ostatniego kwartału ub.r. W rezultacie wsparły one jednak już wyniki ostatnich miesięcy 2016 r., natomiast ich pełne efekty będą widoczne w bieżącym roku - wyjaśnia Michał Maciej Lisiecki, prezes zarządu PMPG Polskie Media.

Lisiecki zapowiada, że spółka opublikuje prognozę na 2017 rok po podaniu do publicznej wiadomości wyników I kwartału. Lisiecki dodaje, że sukcesywnie uruchamiane będą w ramach Grupy kolejne projekty. Z końcem marca ruszył serwis internetowy SuperHistoria.pl, wydawany przez spółkę Orle Pióro.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach